Waarom kiezen mensen een transactiebon bij het pinnen als ze 'm in de gleuf laten hangen?

Nee, ze zijn 'm niet vergeten, ja, een enkele keer.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Sommige mensen zien die transactiebon als een soort verzekering: als er geen geld, maar wel een bon uit de automaat komt, kunnen ze met de bon in de hand aantonen dat er wel geld uit had moeten komen. Als ze hun geld eenmaal hebben, interesseert die bon ze niets meer. De ergernis van de mensen daarna die tegen een berg bonnen aanlopen blijkbaar ook niet.

als ik geld opneem bij een pinautomaat ben ik soms nerveus als er mensen achter me staan. Daarom druk ik altijd op ja (gewoon automatisch). Ook als ik een treinkaartje koop bij een automaat zeg ik altijd ja tegen transactiebon.

ja dat klopt ik erger me er ook altijd aan, ik roep meestal even de persoon terug, en geef de bon, ik zeg er ook altijd even bij. anders kennen andere zien hoe rijk je op dit moment bent, dan zegt de persoon ook altijd, ja joh je hebt gelijk. eigenlijk is t best link om t bonnetje niet te nemen .

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100