(in een kinderdagverblijf) Je staat alleen en bent aan het verschonen achter je klimt een kind bijv op de kast. wat doe je?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (5)

Je haalt hem eraf of je laat hem daar zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dan leg je t kind wat je aan het verschonen bent direct op de grond.. en haal je het andere kind van de kast..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prima antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed gezegd...vervolg punt: Verwijder die kast waarop geklommen kan worden zo snel mogelijk uit het dagverblijf en als vervangende kast eentje waarop onmogelijk geklommen kan worden. Kijk ook naar andere objecten die zo "misbruikt" kunnen worden door kinderen. Zorg wel voor een verantwoord "klimtoestel" als alternatief.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het enige goede antwoord.
Maar mag dat wel, alleen staan bij een groep zulke kleine kinderen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee eigenlijk is het onverantwoord..
maar ja in zulke situaties niet nadenken en direct handelen..
flyingcrow
13 jaar geleden
dit is tenminste een goed en serieus antwoord op een serieuze vraag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het kan natuurlijk zijn dat je collega net even de groep uit is voor een moment.
Excuseer het kind dat je verschoont dat je even iets met het andere kind wilt bespreken. Verzoek het andere kind vriendelijk om zijn aandacht, en geef hem dringend ter overweging af te zien van het beklimmen van de kast, gezien hij zich in een te risicovolle situatie zal begeven. Geef aan dat er alternatieven ter overweging zijn, zoals het collectief vervaardigen van een meesterwerk in drie kleuren vingerverf. Uiteraard wuif je andere mogelijkheden niet op voorhand weg! Verzoek het kind zijn nieuwe plannen met jou te delen, alvorens over te gaan tot realisatie ervan. Het klimmende kind zal nu in beraad gaan, en zeker enige tijd afzien van zijn klimvoornemens. Ondertussen kan jij het luierkind danken voor zijn geduld en verder gaan met het noodzakelijke verschoning.
Overal waar ''hij'' staat mag ook ''zij'' worden gelezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
serieus antwoord graag,op een gewone vraag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zie marion61 voor het serieuze antwoord. thumbs up!
Dergelijke situaties zullen denk ik toch wel geregeld voorkomen en zul je op voorbereid moeten zijn.

In dit geval niet zo moeilijk, je tilt het kind wat je aan het verschonen bent op en loopt met dat kind naar het andere kind toe wat op de kast wilt klimmen. Indien dat te zwaar voor je is let je het kind wat verschoond wordt even op de grond en loop je naar de kast toe.
Zo simpel is het; het allerbelangrijkst is dat beide kinderen in veiligheid worden gebracht of blijven! Dus nooit het kind wat je verschoond alleen op de tafel laten liggen en weglopen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk zet je het kind wat je aan het verschonen bent even op de grond, maar soms luisteren kinderen ook nog wel eens als je vraagt ; 'ga daar eens vanaf dat mag niet.