Wat was de invloed van Einstein in de 1ste en 2de Wereldoorlog?

Waar was Einstein mee bezig tijdens beide oorlogen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.5K

Het beste antwoord

Hij zou wel eens een rol kunnen hebben gespeeld in de ontwikkeling van de atoombom. Zie http://geschiedenis.vpro.nl/artikelen/20982952/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

In de 1e wereldoorlog was hij druk bezig met zijn algemene relativiteitstheorie

In WOII:

Toen Adolf Hitler in 1933 in Duitsland aan de macht kwam, besloot Einstein zich in de VS te vestigen[4]. In 1940 nam hij de Amerikaanse nationaliteit aan en deed afstand van zijn Duitse (hij behield wel de Zwitserse).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De bron beschrijft het nauwkeurig(onder het kopje "leven")
Albert Einstein was Joods, en woonde in Amerika tijdens WOII
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen enkele invloed, los van een brief schrijven aan de amerikaanse president. Einstein werd niet vertrouwd in Amerika, vanwege zijn duitse afkomst.
Hij werk gewoon aan zijn theorievorming en had niets met de atoombom te maken. Daar hadden ze hem ook niet voor nodig, hij zou daar niet veel aan kunnen toevoegen. Het probleem was het technische maken en niet het ontwerpen ervan.