Is het aan te raden een uitvaartverzekering te nemen?

Ik ben 21 jaar, is het raadzaam om nu al je uitvaartverzekering in orde te brengen?

Woon nog thuis en heb nog geen kinderen.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het antwoord van de profi's: http://www.uitvaart.nl/page_329.html Twee vragen vooraf Daarom, voordat u overgaat tot het afsluiten van een verzekering, zou u voor uzelf eerst twee vragen moeten stellen en beantwoorden: 1. Heb ik voldoende (spaar)geld om de uitvaart zelf te betalen? 2. Wil ik (vooraf al) of willen mijn nabestaanden zelf een groot deel van de uitvaart regelen en zijn ze daartoe ook in staat? Als u op beide vragen `nee` antwoordt dan kunt u het beste een natura-uitvaartverzekering nemen. Als u op vraag 1 `nee` antwoordt en op vraag 2 `ja`, dan kunt u het beste een kapitaalverzekering afsluiten. Als u op vraag 1 `ja` antwoordt en op vraag 2 `nee` antwoordt, ook dan kunt u het beste een natura-uitvaartverzekering afsluiten. U hoeft het voor het geld niet te doen, maar u bent dan `van alle zorg af`. Als u op beide vragen ja antwoordt dan heeft u geen enkele verzekering nodig. Dit laatste wil overigens niet zeggen dat uw nabestaanden alles zélf moeten doen. Uw nabestaanden kunnen dat zelf bepalen in samenspraak met de al of niet ingehuurde uitvaartondernemer.