Wat is het beste goed doel om te steunen?

Elk jaar steun ik een ander goed doel. Dit jaar is het Artzen Zonder Grenzen en vorig jaar was het UNICEF.

Wat is volgens jullie de organisatie die het meeste hulp nodig heeft en dit ook verdient?

Toegevoegd na 33 minuten:
Voor mij is het belangrijk dat de giften daadwerkelijk goed besteed worden.
Vaak wordt er gezegd dat de giften bijna nooit naar desbetreffende doelen en/of landen gaat, maar meestal naar de mensen van de organisatie zelf.

Dit om hun onkosten (papier, drukwerken, reclame, ...) en loonkosten te betalen.

Daarom ben ik op zoek naar een organisatie die gekend is om zijn ‘eerlijkheid’, en zijn giften dus ook nuttig gebruikt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Brandwonden stichting of Greenpeace. Je kan nu 20 antwoorden krijgen van de goede doelen in Nederland.

Ik zou zelf ook kiezen voor een organisatie die relatief dicht bij je staat. Wellicht heb je vrienden of familie, of vrienden van familie die een goede doelen stichting hebben. Zo blijf je op de hoogte wat er met jouw geld gebeurt! Een voorbeeld van een goede stichting: http://www.scholsfoundations.nl/ Van hen weet ik dat zij regelmatig controleren of het geld daadwerkelijk wordt besteed waar het voor bedoeld is. Als je dicht bij zo'n stichting staat kun je bij wijze van spreken precies achterhalen waar jou geld of goederen blijven en dat is leuk!