Dit geeft aan, dat je er niks aan kan doen, als je verliefd wordt. Het overkomt je. Je valt in het avontuur.

Toegevoegd na 53 seconden:
Vind het zelf wel mooi, hoe dit in het Engels zo wordt uitgedrukt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
In het Nederlands kun je ook voor iemand vallen.
Of op iemand vallen.

Toegevoegd na 56 seconden:
Dus die Engelsen zijn daar niet uniek in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord 'vallen' wordt wel vaker gebruikt voor dingen die ons overkomen zonder dat we er zelf invloed op lijken te kunnen uitoefenen.

De Engelsen zeggen b.v. ook 'to fall from grace' en dat kennen we in NL ook als 'in ongenade vallen'.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tja, je vertaalt nu één woord van een uitdrukking. Dat gaat natuurlijk niet helemaal goed. Dat krijg je ook als je uitdrukkingen van het Nederlands naar het Engels zal vertalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat verliefd worden met een PLONS kan gebeuren! Zo ben je het niet en zo overvalt het je!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
om aan te geven dat het je eigenlijk maar per ongeluk overkomt.

Toegevoegd na 2 minuten:
maar het heeft ook iets dwingends, want vallen doen we normaal niet vrijwillig.