Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland
Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (3)

50.000.001
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
@mmm: het kunnen er nu ook 50.000.002 zijn
Toch denk ik eerder 49.999.999 omdat de bevolking schijnt af te nemen. Maar toch een +1.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Afnemen? Lijkt me niet, eerlijk gezegd. Maar hééééél soms zit ik er naast... ;)
Volgens de laatste volkstelling had Zuid-Afrika 44.819.778 (2001) inwoners. Volgens de laatste schatting had het land 49.052.489 (2009) inwoners. De bevolking krimpt, voornamelijk als gevolg van de AIDS-epidemie met 0,46% per jaar. Er zijn 18,2 geboorten en 22 overlijdens per 1000 personen. Van de Zuid-Afrikanen is 29,7% 0-14 jaar, 65% 15-64 jaar en 5,3% 65 jaar of ouder. De levensverwachting is 42,73 jaar.

Zuid-Afrika is een multi-etnisch en multicultureel land. Het heeft de grootste van oorsprong Europese en Indiase bevolking van Afrika. Bij de volkstelling van 2001 was 79% van de bevolking zwart, 10% blank, 9% kleurling en 3% waren Indiërs

Dit antwoord is vanuit Wiki gekopieerd en geplakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Nee, wiki zegt (2010):
49.991.300
Maar da's al weer meer, natuurlijk. Zeker 50 miljoen.
http://en.wikipedia.org/wiki/South_africa
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Heb ik vast een oude WIKI geraadpleegd. Wel staat er dat de bevolking aan het krimpen is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, de Nederlandse wiki is in dezen ouder dan de Engelse.
ik weet het niet zeker maar volgens mij.
tussen de 44 miljoen en de 52 miljoen.
maar in ieder geval zijn het er heel veel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing