Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moeten mensen die in een door de overheid gesubsidieerde functie werken boven de Balkenende norm verdienen?

Ik hoorde dat veel presentatoren bij een publieke omroep soms tonnen verdienen, ik word daar even niet goed van. Zeker niet zo'n VARA-adept die dan CEO's aan de tand gaan voelen vanwege hun salaris. Die presentaortjes worden door ons betaald nota bene, wat een boter op hun hoofd zeg.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik vind deze wel lastig. het is moeilijk vanwege de concurrentie lijkt mij. stel er is sprake van een commerciële omroep die een bepaald bedrag aanbied aan de betreffende presentator dan kun je het de presentator niet kwalijk nemen dat hij zoveel verdiend. ik zag gister ook nova
en denk dat als we spreken over 400.000 per jaar met ± 1 miljoen kijkers dan is dit wel terecht enkel door de reclame inkomsten.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat is bij alle omroepen in alle landen : de overbetaling van presentatoren van populaire programma's staat in wanverhouding tot een normaal kaderlid met veel meer verantwoordelijkheid. Is daar iets tegen te doen? neen , of met zijn allen de televisie uitschakelen gedurende een maand. Je zou wat beleven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Zolang Balkenende geen televisieprogramma kan presenteren, mogen die presentatoren hun huidige salaris verdienen.
(Lees meer...)
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mijn CEO kan ook niet wat ik wel kan, moet ik nu ook meer verdienen dan hem?
AWM
14 jaar geleden
Ja, eigenlijk wel. Als jij ook beter kan wat hij kan, helemaal.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dus jij denk dat een Matthijs van Nieuwkerk ook wel een betere premier zou zijn? En er is altijd wel iets dat ik beter kan dan een bepaalde megaverdiener, die op zijn buert ook weer dingen beter kan dan ik. Je redenering snijdt dus geen enkel hout.
AWM
14 jaar geleden
In dit specifieke geval, ja, ik denk dat veel mensen een betere premier zouden zijn dan Balkenende, ook van Nieuwkerk.
Matthijs for president!
AWM
14 jaar geleden
LOL!
(maar zonder gekheid, het is al snel beter dan die houten klaas...)
Nee, dat moet niet. Schande.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Belachelijk eigenlijk dat die presentatoren zoveel verdienen, 'partrick' van bnn (patrick in uruzgan) heeft 6 afleveringen gemaakt daar en verdient even €200.000 per jaar. Ongelovelijk, daarom ben ik ook voorstander van PowNed.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal met je eens, zou niet moeten gebeuren... Iedereen die in de fout gaat door een kilometertje te hard te rijden krijgt een bon, en mensen die de staat tillen voor tonnen, want het mag niet en is dus illegaal, die gaan vrijuit... Kan toch niet...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Van mij mag Matthijs verdienen wat ie nu verdient.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding