Waar kan ik zoeken naar een woning?

Ik sta bijna 3 jaar ingeschreven bij woningnet, maar het loopt allemaal heel traag. Ik maak heel weinig kans op woningen.
Weet iemand van jullie hoe ik aan een (huur)woning kan komen? Regio Utrecht.

Ben nu inwonend bij mijn ouders en ben 21 jaar.
Ik zou echt heel graag op mezelf willen, maar 't is zo moeilijk om iets te vinden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3 jaar? hahaha dat is NIKS... Helaas... Het ligt er aan wat voor woning je wilt, wil je een leuk rijtjes huis? Zo een mooie eengezinswoning dus. Dan mag je waarschijnlijk nog wel een jaartje of 8 wachten ;) Flatje, ergens over 2 a 3 jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sommige eengezinswoningen hebben een wachttijd van 14 tot 18 jaar.
Het duurt op het moment een jaar of 8 voor je iets hebt. Hier in Zeist is het 12 tot 14 jaar. Probeer het eens in noord groningen... Delfzijl...kun je direct in.
Dat is dus de locatie waar je voor moet wachten, in Utrecht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mja, locatie locatie locatie...

Antwoorden (11)

Je kan ook altijd op marktplaats of dat soort sites zoeken. Vaak staan daar woningen van mensen die 2 huizen hebben en er 1 niet van verkocht krijgen. Deze willen dan het ene huis verhuren. Ook staan er vaak appartementen van particulieren verhuurders. Wat je ook kan doen is je inschrijven bij een woningstichting van de gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien hier:
http://www.huren.nl/woningen/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verander uw zoekprofiel bij http://www.woningnet.nl
Verlaag uw eisen mbt oudbouw/nieuwbouw, regio,
hoogte van huur, etc.
Er zijn ook jongerenprojecten.
Log regelmatig in op de site.

Succes starter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt erg aan je budget. Regio Utrecht is inderdaad een ramp qua wachtlijsten, maar dat is de enige manier waarop je aan een sociale huurwoning kunt komen. De andere optie is particuliere huur, maar dan ben je al snel veel meer kwijt.

Heb je daar voldoende inkomen voor, dan zou ik eens gaan kijken in Leidsche Rijn. Daar worden op het moment nog steeds zo'n 2000 woningen per jaar bijgebouwd, waarvan een flink deel huurwoningen. Dat creëert een heel andere woningmarkt, je komt er veel gemakkelijker tussen dan in de stad. Er zijn ook veel verschillende typen woningen, voor verschillend budget.

Wat je ook zou kunnen overwegen, is om in eerste instantie een kamer te huren om toch zelfstandig te kunnen wonen. Dat is echt niet alleen iets voor studenten, het is in Utrecht vrij gebruikelijk voor 'young professionals', juist omdat de situatie met de wachtlijsten zo wanhopig is. Ik ken verschillende mensen die toen ze in Utrecht kwamen wonen voor werk in eerste instantie een kamer hebben gehuurd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inschrijven bij een woningbouwvereniging in de allereerste plaats. De meeste WBverenigingen hebben een toewijzingsbeleid op grond van inschrijvingsduur.

Kijk op de site van de belastingdienst over de grenzen van de huren om in aanmerking te komen voor huurtoeslag.
Op onderstaande site staan huurwoningen.
Misschien kan je met iemand samen iets huren. Je moet het dan wel contractueel goed vastleggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Alles hangt er van af hoeveel je wilt betalen. Op www.funda.nl staan ook zeer veel huurwoningen. In Utrecht staan nu via Funda 246 huurwoningen aangeboden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
inschrijven bij direct wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kijk ook eens op sites als Kamernet.nl, dat zijn echt niet alleen maar studentenkamers maar vaak worden er ook complete appartementen te huur aangeboden. En laat op je sociale netwerken (Hyves, Facebook) weten dat je woonruimte zoekt!
Een andere goede optie is anti-kraak wonen. Dan zul je er wel rekening mee moeten houden dat je regelmatig moet verhuizen, maar aan de andere kant kom je op de meest uiteenlopende leuke locaties te wonen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kan op de plekker die je leuk vind (on daar een huis te hebben) gaa kijken of daar een makelaarsbord staat, schrijf alle nummers en bedrijven op een paiertje, en aan de slag dan maar. ga eerst de makelaars bellen om te vragen wat hun laagste prijs is. en dan is het een kwestie van vergelijken.

www.funda.nl
is ook een goede site
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Al eens gedacht om antikraak te gaan wonen? Je kunt ook proberen om voorlopig in een complex te gaan wonen die genomineerd staat om te slopen.
Bekenden van mij hebben op die manier een 4 kamer appartement gevonden en ze hebben 3 maanden verhuisbericht vooraf. En daarbij de mogelijkheid om naar een volgend sloopproject te verhuizen. Deze worden ook vaak via een woningbouw aangeboden.
Kosten zijn bijna nihil.

Ik wens je veel succes!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In Utrecht is 3 jaar een tijd van niets om ingeschreven te staan, helaas.
Er valt wel aan kamers te komen, zie de al eerder gegeven links (en als de eerste schifting plaatsvindt onder de eerstejaarsstudenten is dat nog wat makkelijker).
Voor een kamer kun je je ook inschrijven bij de SSH, http://www.sshu.nl/ maar ook daar gelden wachttijden (en voor studentenhuizen ook hospiteren en dergelijke).

Een zelfstandige woning kan domweg jaren duren tenzij je in de vrije sector zoekt (hoge huur, geen huurtoeslag mogelijk), of je ouders zouden een huis voor je moeten kopen (zie je regelmatig hier, een goedkoop huisje kopen en dan eventueel nog twee kamers aan anderen verhuren - zitten wat juridische haken en ogen aan maar als dit een optie is zie ik de vraag tegen die tijd wel ;-))