hoe ga je om met een macho collega, die denkt dat vrouwen niets weten en niets kunnen, en ook dat op een denigrerende manier kenbaar maakt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien even een filmpje van maken en laten zien bij gelegenheid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bestaan ze nog? Ow wat erg.
Kimath
13 jaar geleden
Wat erg dat je met zo'n persoon moet samenwerken.
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb een vergelijkbaar persoon op het werk, maar die is constant seksistische opmerkingen aan het maken over vrouwen. Gelukkig is zijn bureau wat verder verplaatst, dus kan ik hem meestal ontwijken.
Als hij normaal praat, antwoord ik, als hij rare opmerkingen maakt, negeer ik hem en loop ik gewoon weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je al eens geprobeerd hem hiermee te confronteren? zijn er meer vrouwen met dit probleem?

Antwoorden (10)

Duidelijk maken wat je van zijn gedrag en/of opmerkingen vindt, en als dat niet helpt, klagen bij de leidinggevende.
Maar sommige van die types zijn echt onverbeterlijk blind en doof en denken dat het heel erg leuk is om stompzinnige opmerkingen te maken :-( Dan is de enige optie: proberen uit de buurt te blijven dan wel je oren dichtstoppen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Tompoes verzin een list"
Dit soort mensen moet je totaal vernederen!!
"Dom" is zelfs nog een te hoge wardering voor dit soort arrogante klootzakken. Aanpakken en goed duidelijkmaken dat dit soort gedrag niet wenselijk is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet dus! Probeer hem zo veel mogelijk te ontlopen, want zo iemand is een bron van ergernis. Wees alert en pak hem terug op momenten dat hij de fout ingaat en echt, iedereen heeft van die momenten , zelfs de betweters.
Werk met hem samen als het moet, maar zoek het niet op.
Ga ook niet in discussie met hem, want hij luistert toch niet, hij weet het nl. altijd beter. Negeren dus is het beste.
Laat hem voelen dat hij degene is die zich belachelijk maakt, sta boven hem door hem geen vat op je te laten krijgen, want dat bevestigt alleen zijn ego. Als hij dus weer eens bezig is met zijn uitlatingen, glimlach alleen meewarig en zeg iets in de geest van: " natuurlijk, je praat maar, ik weet wie het zegt,dus....en vervolgens loop je neurieënt weg.
amc
13 jaar geleden
Geen blik waardig keuren!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespreek het met een vertrouwenspersoon binnen je bedrijf.

Deze kan dit dan anoniem door spelen naar de macho en / of baas.

Zo blijf jij buitenschot en wordt er toch wat aangedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als negeren en aanspreken niet helpt: Waarschuw hem dat je het niet meer pikt. Gaat hij dan nog door: zoek een paar vrouwelijke medestanders en bedenk een valse tegen-actie die hem wegzet als het zielige mannetje dat hij is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja!
Je bent met voor:
met een paar vrouwen een valse tegenactie!
Samen sterk.
Plus
Heel duidelijk maken dat zulk gedrag niet gewenst is, werkt dit niet dan bespreken met een leidinggevende.
Verder zou ik ook rustig mijn kans afwachten om zo'n persoon een keer genadeloos onderuit te halen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Span eens samen met andere dames op het werk en werk hem zodanig tegen, onmerkbaar, dat hij in het openbaar ten val komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vraag hem recht voor zijn raap, eventueel in bijzijn van andere vrouwelijke collega (maar dat zal bedreigend op hem overkomen) wat zijn probleem met vrouwen is. Elk gedrag heeft zijn oorzaken, het kan uiteindelijk zijn dat hij heel erg onzeker is en bang is dat je hem op enig gebied zult overschaduwen. Of hij is sowieso een beetje bang voor vrouwen. Of is het haantjesgedrag en heerst er sowieso een machocultuur binnen het bedrijf?

Het probleem is misschien ook dat jij je geïntimideerd kan voelen door zijn houding, wanneer hij dat merkt zal zijn gedrag alleen maar erger worden. Laat op een rustige manier weten dat hij met zijn gedrag grenzen overschrijdt. Maar het belangrijkste van allemaal: Geloof in jezelf, jij doet je werk net zo goed als wie dan ook. Beter nog, je bent immers een vrouw. (^_^)

Hou jezelf voor dat hij zich gedraagt als een 5-jarige kleuter. Benader hem dan ook met het kalme corrigerende vermogen van een kleuterjuf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
spreek met de dames op je werk een onderwerp af waar jullie iets vanaf weten of zorgen dat je er snel van af weten. Wanneer je dan ook nog enkele "vaktermen" kan verzinnen dan is het helemaal mooi. Praat daar even met elkaar over waar hij bij is. Vraag in dat gesprek "even" hoe hij er over denkt. Zorg er voor dat het geen zogenaamde vrouwen dingen zijn. Herhaal dit regelmatig en je collega zal zich onzeker gaan voelen. Wanneer hij dan weer begint met denigrerende opmerkingen dan vraag je hem of hij al over dat onderwerp heeft nagedacht.