Waarom zijn sommige mensen rijk en sommige niet? Heeft dat iets met persoonlijkheid te maken?of met de voorbestemming van iemand?

Ik vraag mij soms af waarom sommige mensen rijk worden geboren(omdat ze al rijke ouders hebben)en dan ook bijna de hele leven rijk blijven? en een succesvolle leven de hele leven lijden......en waarom mensen die verzoeken om steeds rijk te worden, niet of nooit rijk worden?
In spirituele zicht geloof ik soms dat het misschien iets met ons menselijke voorbestemming te maken heeft,misschien waren wel sommige mens voor dit huidige leven niet rijk en mogen nu wel rijk zijn,en die mensen die rijk waren zijn nu arm,kan dat allemaal kloppen of verbeeld ik mij dat?

Ik vind het namelijk nogal apart blijven dat sommige mensen op deze aarde ieder dag moeten vechten om te overleven, en sommige sterven gewoon aan hongerdood,en in de andere delen van deze wereld is massaconsum en er wordt iedere dag kilo's aan eten weg gegooid,terwijl het nog houdbar is.
Ja en dan geeft het nog te middelstand zo hoe de meesten mensen het op deze aarde hebben,dit soort groep is niet arm maar ook niet rijk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.1K

Het beste antwoord

Zeker kun je met hard werken, je best doen, ervoor gaan etc. rijk worden, maar sommigen lukt het ondanks dat helemaal niet.
Het woord "pech" of "geluk" is altijd een slecht excuus, maar toch kun je het een aantal keren achterelkaar slecht of heel goed treffen.
Je kan het verkeerde huis gekocht hebben bijvoorbeeld, waardoor je ontzettend hoge kosten moet maken, je kan vol enthousiasme een bedrijf beginnen en binnen een jaar platgewalst worden door een grote concurrent die er eerst nog niet was; weg investeringen.
Je kan een loterij winnen.
Je kan een onbelangrijk iets maken wat veel geld op blijkt te brengen ( vandaag op tv een kleine wijnboer die superwijn gemaakt blijkt te hebben ).

In voorbestemming geloof ik persoonlijk niet, maar dat is ieder voor zich.
In ons land zijn we in principe allemaal rijk, tenzij je helemaal je kont op de kribben gooit.
Niemand hoeft in dit land honger te lijden of in de sneeuw te slapen.
Ook is er weinig kans dat je door een militair wordt neergeknald.
Wat dat betreft mogen we ons gelukkig prijzen dat we in dit deel van de wereld geboren zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

het hangt af van waar je geboren word en.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn ouders zeiden altijd,als je voor een dubbeltje geboren bent, word je nooit een kwartje.
er zijn mensen die door hard te werken rijk zijn geworden, die hebben t verdient.
je heb ook mensen die nooit iets hebben gedaan en die door veel geluk ,of door in een rijk gezin te zijn geboren
..maar vooralsnog geld maakt niet gelukkig hoe meer geld, hoe meer zorgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En zo is het.+1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ idd.
In sommige arme landen is het alleen al moeilijk om inleven te blijven. Maar als we naar de wat rijkere delen van de wereld kijken zijn er mensen die rijk geboren worden en zijn er mensen die durven te gokken en een bedrijf beginnen en misschien heel goed hierin zijn of geluk hebben en daar door rijk worden
ronron1212
13 jaar geleden
Wil, doorzettingsvermogen en kennis.

Mijn opa had helemaal niks toen hij geboren werd, heeft enorm hard gewerkt voor z'n geld, waardoor ik nu in een mooie financiële situatie ben geboren.