Verschuiving van "mannenberoepen"zie uitleg.En wat zijn mannen dan nu gaan doen?

Toen ik nog op de basisschool zat had je meer meesters dan juffen nu is dat anders om.Met artsen is dit ook zo er zijn veel meer vrouwelijke artsen dan vroeger.Ik vraag mij nu af wat voor beroepen mannen nu doen ik kan dit niet ontdekken.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In de groepen geneeskundestudenten die ik af en toe tegenkom, is nauwelijks nog een man te ontwaren. Arts dreigt een vrouwenberoep te worden, ware het niet dat vrouwen vaker parttime werken. Dat is meteen al één van de redenen. Parttime werken als arts is goed te doen waarbij er ook nog redelijk verdiend wordt.

Mannen zijn gemiddeld misschien wat exacter ingesteld. In sectoren waarin het om mensen draait, zoals gezondheidszorg en onderwijs, wordt de manier van omgaan met mensen veel belangrijker gevonden dan veertig, vijftig jaar geleden. Dat zou vrouwen gemiddeld beter af kunnen gaan dan mannen.

'Arme jongetjes', denk ik weleens. Ze komen hun hele jeugd nog nauwelijks mannen tegen, als deze tendens zich voortzet. Hé, alweer een oorzaak ontdekt! Als je alleen maar vrouwelijke artsen en leraren tegenkomt heeft dat invloed op je beroepskeuze.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Mannen doen economie en informatica opleidingen. Ik volg commerciele economie en ik heb alleen maar jongens in mijn klas.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus mannen doen ook meer beroepen zoals systeembeheerder, marketingmanager, ondernemerschap, enzevoort. Alle beroepen die je na economie of informatica kan doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat mannen meer kiezen voor het bedrijfsleven.
Als je hier een beetje goede carriere kunt maken, is er goed geld te verdienen.
13 jaar geleden
Op dit moment is het zo dat op scholen de dames beter hun opleiding volgen dan mannen. Vrouwen zijn bezig de arbeidsmarkt in zijn geheel te veroveren. Ze hebben net zoveel recht als wij mannen . Alleen mannen houden bepaalde banen nog vast waardoor vrouwen geen gelegenheid krijgen.
ronron1212
13 jaar geleden
je ziet ook meer mannen terug in min of meer vrouwelijke beroepen zoals verloskundige, kraamhulp, mode verkoper , kapper, steward, verpleger. .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is heel simpel.
In de afgelopen 20 jaar zijn er nogal wat inspanningen verricht om vrouwen meer mee te laten doen in het arbeidsproces.
Vroeger zaten de vrouwen thuis met kinderen en de mannen waren buiten de deur aan het werk.
Nu is het gelukkig zo, dat ook vrouwen hun capaciteiten kunnen uiten in betaalde beroepen.
We zijn er nog niet, maar het gaat de goede kant op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De mannen van vroeger die nu verdrongen zijn in hun eigen beroepen, zijn nu op pensioen of lopen tegen de pensioen aan.