Wat kan je tegen discriminatie doen? Iets wat wel en snel resultaat oplevert!

Je ziet het vaak en overal gebeuren zoals OV, werk, op straat media ezv. Je kan weinig doen en je voelt je machteloos. Hoe ga je ermee om en wat kan je het beste doen om dit tegen te gaan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Annswers
13 jaar geleden
Is dit niet een vraag waar we al decennia naar antwoorden op zoek zijn?

Het beste antwoord

Je hoeft helemaal niks te doen.

Vaak wordt iets ten onrechte als discriminatie betiteld, als er een allochtoon of een minderheid betrokken bij is.

Mensen die het ontstaan van het meningsverschil of conflict niet hebben meegemaakt, trekken dan de conclusie, dat het wel door discriminatie zal zijn, dat de allochtoon zo wordt behandeld, terwijl ze helemaal niet van de hoed en de rand weten.

Hoor verder allochtonen ook vaak het woord discriminatie gebruiken, als iets hun niet bevalt. Woordkeuze slaat meestal echt helemaal nergens op. probleem is dat ze het zelf vaak wel geloven. Op die manier houden de mensen die "gediscrimineerd" worden dus eigenlijk zelf het probleem in stand.

Ben van mening dat het reuze meevalt met discriminatie in Nederland.

Het is prima, dat je iemand aanspreekt of zijn of haar gedrag. Kom echter niet aanzetten met het woord discriminatie. Dat is namelijk een behoorlijke dooddoener.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

je kan het melden als je er iets aan wilt doen

klik even hier misschien heb je er wat aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelf niet discrimineren en hopen dat mensen het overnemen. Ik weet alleen bijna zeker dat je hier geen groot publiek mee weet te bereiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je gevoel van machteloosheid is begrijpelijk en ook de wil om hier snel iets aan te doen. Maar helaas kan dat niet snel.

Discriminatie is een houding van mensen en een houding kun je niet zo 123 veranderen. Ik ben bang dat je vraag wat betreft het snelle resultaat een negatief antwoord krijgt.

Een houding snel veranderen kun je met geweld doen of met manipulatie, maar je snapt zelf ook wel dat dat geen blijvend resultaat oplevert. Sterker nog, het zal daarna alleen nog maar erger worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms helpt het om een opmerking terug te maken als mensen foute opmerkingen maken.
Maar resultaat is nooit gegarandeerd helaas.