Hoe win ik iemand z`n vertrouwen? (zie uitleg)

Ik verkoop mijn aquarium, nu heb ik een dus een koper die ver moet rijden en dus niet eerst kan komen kijken.
Ik heb hem foto`s gestuurd, na het zien van deze foto`s is hij akkoord gegaan met het bedrag wat ik ervoor vraag.
Echter heb ik hem om een aanbetaling gevraagd, zodat ik niet m`n aquarium voor niks leeg haal, als hij bijvoorbeeld op het laatste moment van de koop af ziet.
Hij wil echter liever niet aanbetalen omdat hij daar slechte ervaringen mee heeft.
Hoe kan ik hem het beste overtuigen dat ik een eerlijke verkoper ben?
Ik heb hem al gezegd dat hij mijn adresgegevens krijgt alvorens hij geld overmaakt.

Weet jij het antwoord?

/2500

Ik denk dat je de vraag ook anders kan stellen; hoe vertrouw ik de koper? Je vraagt hem namelijk wel om jou te vertrouwen maar aan de ander kant vertrouw je hem niet. Dat je een aanbetaling wil omdat je denkt dat hij misschien van de koop afziet is niet echt een blijk van vertrouwen. Kopen via internetsites zijn gebaseerd op wederzijds vertrouwen. Soms maakt iemand daar misbruikt van maar naar mijn idee gaat het overgrote deel gewoon goed. Succes met de verkoop!

Ik denk dat het heel moeilijk is om op die manier zijn vertrouwen te winnen. Hij wil duidelijk ook eerst kijken wat hij koopt voordat hij gaat betalen. Je zou kunnen afspreken dat je de aanbetaling terug geeft als hij komt en hij laat de koop niet doorgaan, maar dan heb je toch al het werk voor niets gedaan. Spreek met hem af als jullie allebei genoeg tijd hebben en zeg erbij dat je, als de koop doorgaat, eerst het aquarium nog moet leeghalen.

Ik begrijp hieruit dat hij het aquarium wil komen ophalen. Dan is het toch geen probleem als hij gewoon contant gaat betalen? Als ik plannen heb om een eind te rijden om iets te kopen, dan zou ik ook niet van te voren een aanbetaling willen doen. Ik zou dan juist denken dat de verkoper er op uit is om mij op te lichten.

Gewoon hem vertrouwen. Je wil zowieso het aquarium verkopen. Dus of je het nu leeg maakt of over eenw eek maakt niets uit, toch?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100