Stel je maakt een apart ingang in de je huis om de bovenruimte te verhuren mag je deze dan zomaar een huisnummer toekennen?

Bijvoorbeeld het huisnummer is 14 en dan maak je voor die nieuwe ingang 14a

Mag dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jij een brievenbus met 14a aan de straat zet en er komt post voor 14a, dan zal die heus wel in de goede bus komen, maar om het officieel te regel (dwz dat ook officiele post van de belastingdienst e.d.) op een a-nummer terecht komt, moet je het officieel regelen bij de gemeente.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee dat moet je bij de gemeente regelen en je moet naar de notaris voor een splitsingsakte anders mag het geen aparte ruite heten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ivm wettelijke en gemeente regels
gewoon de post op je huisnr laten bezorgen
en die wel bezorgen op de bovenruimte.