excuses eisen of niet?

wat zou je doen als iemand niet aardig is in een e-mail naar jou, en je vervolgens duidelijk maakt dat je daar niet van gediend bent (per e-mail) en dat je eist dat die persoon zijn excuses aanbiedt de volgende keer dat hij je ziet. vervolgens zie je die persoon en wordt je genegeerd door hem.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sowieso wellicht wat overdreven om gelijk een excuses te eisen als iemand wat onaardig doet.
Ja of hij moet je echt verrot schelden in die mail of iets anders zeer ongepast doen.
Maar e-mail kan gemakkelijk misgeinterpreteerd worden, daarom hoeft wat jij onaardig vindt niet per sé hetzelfde te betekenen als diegene feitelijk bedoelde. Ik zelf vind het over the top om gelijk exuses te gaan eisen. En dan ook nog als iemand je de volgende keer ziet.
Zwaar overdreven, maar ja da;s mijn mening
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Excuses EISEN is sowieso een beetje overdreven vind ik. Excuses moeten toch van jezelf komen? Wat zijn ze anders waard?

Het beste antwoord

Ik zou niets doen.
Gewoon negeren die figuur.
Die is jouw aandacht niet waard en negatieve aandacht is ook aandacht.
Hou het bij jezelf.
Wees trots. Wees wijs.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

je kan die persoon niet echt verplichten om een excuus aan te bieden ..doet hij t ja dan toont hij dat t hem spijt.. zo niet..laren lopen die persoon. er ver boven staan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oei, nooit ruzie maken via de e-mail. Je ziet nl. niet aan de lichaamstaal van die persoon wat hij/zij werkelijk bedoelt en mist dus 70% van wat er gebeurt.

Als je verder nog iets met die persoon moet (op gebied van school, werk, relatie) zou ik hem de eerstvolgende keer dat ik hem zag aanspreken en uitleggen waarom je zo reageerde. Er komt dan waarschijnlijk vanzelf een gesprekje waardoor de lucht geklaard kan worden of waardoor duidelijk wordt of jullie wel echt 'ruzie' hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee dat zou ik niet doen.
Wat heb je daaraan als hij het toch niet meent.

Het heeft alleen zin als de ander het echt meent en er zelf mee komt.
anders is het alleen maar een toneelstukje.
13 jaar geleden
Nix. Vroeger deed ik alles voor iedereen omdat ik wilde dat iedereen mij aardig vond. Tot ik plots tot de ontdekking kwam dat ik zelf niet iedereen aardig vind. Ineens kon ik accepteren dat iemand mij niet aardig zou vinden en dat niet iedereen altijd even aardig is. Erg handig, ik sta nu een stuk gemakkelijker in het leven en.... (hoe eigenaardig) wordt door veel meer mensen aardig gevonden =)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niets. Je moet sowieso nooit ruzie maken via de mail want dan gaat er een hoop info verloren die je met emoticons niet goed kan maken. Ik kan me voorstellen dat iemand niet zo wil worden toegesproken en daarom je daarna negeert. Als jij het belangrijk vindt dan moet je naar hem toegaan of de telefoon pakken. Als je het niet belangrijk vindt moet je niets doen. Daarnaast kan je geen voorwaarden scheppen voor excuses of het maken van excuses.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben zelf ook niet van het ruzieen via e-mail. maar goed, hij begon met het (onterecht overigens) vingertje te wijzen, waarop ik hem aansprak niet zo behandeld wenste te worden.... excuses eisen was niet een goede reactie. wel sta ik achter mijn reactie dat ik het niet leuk vond dat hij naar mij het vingertje ging wijzen en het verzoek daarmee op te houden. ik denk gewoon dat hij te lang irritaties voor zich heeft gehouden, wat er nu ineens allemaal uitkwam (via email). jammer, als hij meteen zijn irritaties had geuit, was er niets aan de hand geweest.... voor mij én voor hem beter!
a bronx tale wel is gezien?

http://www.youtube.com/watch?v=hAuSTQUa3tM

je vraagt iets wat de ander niet wil geven... dat is even lastig. het voordeel is dat je voor altijd van die persoon verlost bent.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk stukje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
erg goeie film. budget van niks, maar net als american history x maakt het acteren het meer dan goed.
Ik zou die excuses niet eisen, en de ander lekker in zijn eigen sop gaar laten koken. In de toekomst weet je wat je aan diegene hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet precies om wat voor mail het ging maar je kunt geen excuses eisen van iemand. En als die persoon dat niet wilt en jou daarna negeert dan weet jij genoeg. Die persoon past niet bij jou en daar moet je je dan maar bij neerleggen.

Ik heb zelf ook wel eens van iemand heel sexueel getinte emails ontvangen. Die persoon vond dat normaal en deed dat vaker in zijn vriendenkring. Ik heb hem toen gezegd dat hij dat mij niet hoeft te sturen want ik ben daar niet in geinteresseerd. In dit geval heb ik natuurlijk geen excuses geeist want dat komt niet over. Die persoon vindt het (binnen zijn vriendenkring) normaal en vindt het maar vreemd dat ik dat niet vind. Is gewoon een verschil van normen en waarden maar excuses eisen is in dit voorbeeld overbodig. Vriendschap is overigens nog steeds aanwezig. Ging het bij jou ook om zoiets?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou daar gewoon boven staan..ook al eerder, trouwens. Al op het moment dat hij hij onaardig tegenover mij is, namelijk.

Excuses zou ik nooit van iemand eisen..als iemand ze echter uit zichzelf aanbiedt..zou ik hem zijn onaardigheid van harte vergeven.

Trek je maar niets aan van die persoon en denk daarbij dat hij het niet waard is om je er druk over te maken.

Groet,

Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeveel zijn geeiste excuses waard?
Volgens mij niets, dus ik zou dat nooit doen, wel accepteren als ze aangeboden worden
anneliez
13 jaar geleden
Excuses afdwingen lijkt me nooit een goeie zaak. Het beste is wanneer die persoon uit zichzelf zijn excuses aanbied. Maar je kan hem wél laten weten dat je zijn woorden onaardig vond. Want misschien beseft hij dat niet eens goed.