Waarom rijden sommige mensen veel langzamer dan is toegestaan?

Wordt soms helemaal gek wanneer iemand 50 rijdt waar 80 is toegestaan. Ook wanneer iemand 80 rijdt op de snelweg op de linkerbaan.
En me favoriet is dat het inhalen van een auto al snel 30 seconden moet kosten.
Snappen sommige mensen dan echt niet dat er auto's achter ze zitten die er langs willen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

En dan heb je natuurlijk nog de moraalridders die vinden dat ze voor het overige verkeer moeten bepalen dat 50 of 80 hard genoeg is.

Sommige mensen zijn bang om snel te rijden. Kan voortkomen uit angst voor een ongeluk.

Ik denk dat sommige mensen ook niet zeker weten hoe hard ze mogen rijden.We wonen net over de grens bij Duitsland en waar je 100 mag rijden heel veel(vooral Nederlanders)maar 80.

Waarom zou je er gek van worden? Als er geen gevaarlijke situaties ontstaan, dan mag het gewoon. Wanneer 80 wordt aangegeven, dan is de maximum snelheid 80, niet de minimum snelheid (wat velen graag zien). Overigens, als men echt gevaarlijk langzaam rijdt en de politie is in de buurt, dan worden deze chauffeurs vanzelf van de weg gehaald voor op z'n minst een gesprekje. Je kent ook niet de reden, waarom iemand met die snelheid rijdt: - Misschien is diegene te bang om harder te rijden - Misschien liggen er heel breekbare spullen in de auto - Misschien is de auto zelf niet in orde - Misschien voelt diegene zich niet lekker en rijdt rustig naar een veilige plek - Misschien zit er alleen nog maar stof in de benzinetank en rijdt men zo zuinig mogelijk naar de dichtstbijzijnde pomp - Etc., etc., etc. Waar het hier om werkelijk om gaat....waarom laat jij je daardoor opfokken? Een goede chauffeur ziet zo'n situatie toch ruim van tevoren aankomen, past zijn/haar snelheid aan, haalt op het juiste moment in en klaar?

mbt inhalen: Tegenwoordig hebben we van die snelheidscontroles. Met betrekking tot het inhalen dus erg vervelend, als er iemand voor em rijdt en die rijdt 78, op een tweebaansweg waar je 80 mag, dan wil je inhalen, echter je wilt ook geen bekeuring dus je haalt in met 80, dat duurt dan wat langer ja. Helemaal als diegene die je in wilt halen ineens tijdens jou inhaal actie weer wat harder gaat rijden. mbt tot links rijden. Ja erg vervelend als iemand langzaam rijdt aan de linkerkant. Wat ik vaak merk (tegenkom). Een invoegstrook op de snelweg aan de linkerkant. Je wilt niet te snel rijden dus je wilt naar rechts, EN je wilt voldoende afstand houden. Continue rijden er echter auto's op de rechterbaan naast je met zo'n snelheid dat ze je elke keer aan het inhalen zijn, daar wil je ook je auto niet voor knallen. Dus wacht je weer en rij jij links te zacht, maar krijg je geen kans om fatsoenlijk naar rechts te gaan (20 cm ruimte is echt te weinig om er voor te gaan) mbt 50 waar je 80 mag. Ja soms is dat niet altijd even duidelijk en dan neem je het zekere voor het onzekere en rij je 50. 1 x 1 bordje missen en je kan al in zo'n situatie terecht komen. Ik vraag me wel eens af waarom mensen denken dat iemand sneller opzij gaat als ze 20 cm achter je gaan rijden (het overzicht op de baan naast je wordt kleiner en je kan minder goed zien of je al naar rechts kan namelijk) Waarom mensen rechts inhalen, terwijl ze best even kunnen inhouden, zeker als je knipperlicht al wel aan staat. Of dat ze je ook zelfs links kunnen inhalen, maar eigenwijs toch op dezelfde baan blijven waardoor je dus wel op je baan moet blijven. Dat samen met de voorgaan de opmerkingen over oudere mensen die vaak voorzichtiger rijden, of inhoud van auto's waar je geen zicht op hebt etc. Geloof me, de mensen die express handelen zoals in je vraag zijn zeldzaam, vaak is er echt een goede reden voor. De volgende keer zou je in gedachte eens deze antwoorden langs kunnen gaan en misschien dat je dan ook begrijpt waarom mensen wel weten dat de auto achter hun, er langs wil, maar het simpelweg niet mogelijk is om die ruimte te geven.

Je moet kijken naar wat de regels zijn. Als je ergen zowel 60 als 80 mag, leg je daar dan bij neer en laat je niet gek maken. Blijf er gewoon ontspannen achter rijden en haal onopvallend in, zodra dit veilig kan. Ik zeg dat laatste er even bij, omdat ik, die me consequent aan regels hou (omdat ik vol wil houden zowel veilig weggedrag te vertonen alswel een bekeuringvrij leven te hebben), vooral gevaar zie door opgefokt verkeersgedrag. Agressief inhalen, bij een ander op de bumper gaan zitten, rechts inhalen, toeteren, vinger opsteken, enzovoort. Bijna altijd bedoeld om duidelijk te maken dat de ander slakkengedrag vertoont. Dat mensen onder de toegestane snelheid gaan zitten kan talloze oorzaken hebben: Misschien voelen ze zich veiliger bij een trage snelheid (bij iemand die net het rijbewijs heeft, is dat een normaal verschijnsel) , zijn ze te snel van huis gegaan, willen ze de omgeving goed bekijken, vragen ze zich af of ze op de goede weg zijn enzovoort. Ik hou zelf van opschieten, dus begrijp je vraag wel. Toch doe ik een beroep op je geduld en tolerantie voor wat de wat tragere chauffeurs betreft.

Het is natuurlijk wel zo netjes om, als je niet de maximum snelheid aanhoudt dan wel aan het inhalen bent, zoveel mogelijk rechts te houden. Maar de minimumsnelheid op de snelweg is meen ik 80, dus eigenlijk heb je niks te klagen... (Ik rijd geen auto maar ik kan me voorstellen dat het irritant is.) Het kan in sommige gevallen natuurlijk ook zo zijn dat mensen hun snelheid aanpassen aan andere factoren: laagstaande zon, filevorming verderop, regen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100