Hoe is het mogelijk in deze tijd ? Een complete renovatie van een halve wijk en nog klopt er niets van.

Wegen die compleet gerenoveerd zijn inclusief riolering en na 1 regenbui staat de hele straat blank, nieuw asfalt + bandstoepen waar een vrachtauto niet kan draaien zonder alles kapot te rijden (asfalt is eruit gehakt, bochten ruimer gemaakt met klinkers, trottoirs waar auto's nu handig gebruik maken om te keren, mensen in en uit laten stappen (staan geen paaltjes), fietspaden waar voor het trottoir (alweer een 1/2 jaar) een los hek staat met een eindmarkering...etc...etc...klopt werkelijk niets meer van terwijl het voorheen prima was.

Wie verzint dit allemaal in deze tijden van bezuinigingen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
jc54
13 jaar geleden
Als het water niet wegloopt, hebben ze waarschijnlijk de stop er nog inzitten, of de afvoer is verstopt. (dan moet je die eerst zoeken).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zal me niets verbazen als de hele straat weer opengaat eerlijk gezegd.

Het beste antwoord

Woon je toevallig in Utrecht? Hier hebben ze ergens een rioolgemaal verplaatst wegens spoorverdubbeling - zou een klein jaar duren, nu, bijna 4 jaar later is het af. Zo ongeveer dan. (Eerst graven, oh jee, het grondwater staat daar wel erg hoog, hm, moeten we eerst wat op verzinnen, weet je wat, we sluiten wel vast het fietspad dat er naast ligt af, jee, nu gaan al die fietsers door de berm, nou, we zetten extra hekken neer en maken een alternatieve route, oh jee, nu gaan ze nog steeds door de berm alleen dan achter de struiken langs, waarom willen ze nou geen kilometer omfietsen als ze 10 meter door de struiken moeten? Intussen graven we verder aan die put, oei die stort in, ja, dat grondwater hè, oh jee, alles bijna klaar maar het past niet, hm, na veel gedoe past alles maar staat het op de verkeerde plek, en eindelijk is het klaar en dan vergeten ze het fietspad weer vrij te geven, enzovoorts - één voorbeeld uit velen...)

Serieus: het heeft ongetwijfeld ook veel te maken met gemeentelijke afdelingen die niet goed samenwerken.
En het komt zo vaak voor dat je bij veel consumentenprogramma's jammerlijke voorbeelden kunt zien: laatst nog in Alles draait om geld, eerst de weg herinrichten en mooie parkeerplaatsen, en dan oh jee, nu staan er lantaarnpalen midden op de parkeerplaatsen.
Afdeling lantaarnpalen werkt dan dus niet samen met de afdeling wegverharding, of zo.

Bij rioolvernieuwing wordt vaak een nieuw buizenstelsel gelegd, maar wel van dezelfde doorsnee als voorheen - met van die moessonbuien zoals we de laatste tijd hebben gehad, kan het riool dat per definitie niet aan (maar je kunt ook niet alle riolen vervangen door grotere omdat er soms zulke buien vallen).

Je kunt niet alles voorzien, maar het zou wel prettig zijn als planningen van verschillende afdelingen en diensten eens naast elkaar gelegd werden, om zo te zien of alles aansluit en om dubbel werk [en overlast voor omwonenden en verkeer!] te voorkomen (eerst de weg asfalteren en daarna openbreken want riool moet vervangen, jaja, Utreg hè...).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bennu prongluk femille van Kafka?+++++++++++++++++
Zoek er maar eentje uit.

Andere antwoorden (3)

"Dat verzint de gemeente neem ik aan, misschien zat er nog te veel geld in het potje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De overheid denkt nu ten tijde van de crisis dat ze geld moeten laten rollen, zodat mensen aan het werk blijven. Jammer dat ze nu geld over de balk smijten, door de projecten maar half/ half uit te voeren. Maar goed, verbaast me dan ook weer niet echt van de overheid.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Dat is precies wat ik al tientallen jaren voorspeld heb.
Mensen verliezen elke fantasie, creativiteit, etc. door die waardeloze computerspelletjes, dagenlang voor de tekenfilm zitten als kind, speelgoed met batterijtjes i.p.v. in een boom klimmen of een hamer met een handjevol spijkers.
Kinderen leren tegenwoordig niets meer en dus kun je niets van hen verwachten als ze volwassen zijn.