Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

een goed deelonderwerp bij de hoofdonderwerp: Fysieke en geestelijke problemen bij de jeugd

Hallo, ik moet dit voor school doen. de volgende deelonderwerpen mag ik niet kiezen:
Alcohol- en drugsgebruik
Geweddadige video's en games
Overgewicht
Anticonceptie
Functioneren jeugdhulpverlening

ik moet er 20 pagina's informatie over vinden, dus het moet een beetje actueel onderwerp zijn zodat ik vraag genoeg informatie kan vinden.
bij voorbaat dank.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
807

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Zomaar wat ideetjes:

Concentratiegebrek
Depressie
SOA’s
Sociale druk
Eetstoornissen
Onzekerheid (lichaam, school, etc.)
Tienerzwangerschappen
Identiteitscrisis
Jeugdcriminaliteit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De jeugd van tegenwoordig kan heel goed multitasken, maar nu is uit onderzoek gebleken dat ze daardoor heel slecht kunnen concentreren en dus slechter presteren op school. Met als gevolg dat best intelligente kinderen psychische problemen ondervinden omdat ze geen enkele opleiding goed kunnen afmaken.

Bron: Ik las dit laatst in de krant. Wellicht is er op internet veel over te vinden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Probleem dat met de 2e fase word geacht dat jongeren zich volwassen gedragen, terwijl dat gedeelte in de hersenen niet ontwikkeld is.
Is een vrij actueel onderwerp.

De frontaal-temporale frontkwab(of iets in die trant) ontwikkeld zich pas later dan de rest van de hersenen, en is dus pas af als je 23 bent. Dit gebied zorg voor de mogelijkheid van planning, en dat je de gevolgen van je daden kan overzien. De 2e fase is erop gericht dat jongeren zelf moeten plannen en kiezen, terwijl dit dus eigenlijk niet kan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding