Is het belangrijk om een levensfilosofie te hebben?

Heb jij of mensen in je directe omgeving een levensfilosofie en leven ze echt naar? Heeft het een zichtbaar effect voor hun en voor hun omgeving?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

als puntje bij paaltje komt heb ik misschien wel een levensfilosofie, maar ik heb er nooit over nagedacht. het zou zoiets kunnen zijn als leven en laten leven, genieten en laten genieten.
Kortom geniet op jouw eigen manier van het leven, van jouw leven, samen met je geliefden en laat anderen dat doen op hun manier. als het mogelijk is kun je daar bij helpen.
of het zinvol is en of het een zichtbaar effect heeft op mijn omgeving? wie ben ik om dat te beoordelen. ik hoop van wel. mensen zien mij nog steeds graag komen en dat geeft hoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

iedereen leeft zijn\haar leven volgens een bepaalde denkwijze. wanneer je trouw bent aan jezelf en achter je eigen daden en keuzes staat heeft dat zeker effect op jou en jouw omgeving. het geeft rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat het voor de 1 belangrijker is dan voor de ander. Als je kijkt naar bv psychiatrische patienten, hun visie is vaak "weer meevdoen in de maatschappij", als iedereen in hun omgeving hen daarmee helpt zoals arts/begeleiders/familie/vrienden is de kans groot dat het daadwerkelijk lukt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zeg ja.