Waarom eten mensen geen roofdieren?

Is dat omdat de mens zelf eigenlijk een roofdier is? Of zijn ze niet lekker om een of andere reden? Of is het nog iets anders?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, ik weet natuurlijk dat er mensen zijn die wel katten en honden e.d. eten, maar dat is een minderheid. De meerderheid doet dit niet. Waarom....

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb het dus even NIET over vis. Ik wil het graag even beperken tot zoogdieren.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Waarom? Voor groot deel zal dit ook cultuurgebonden zijn. Zoals je al weet zijn er genoeg landen waarin ook een kat als delicatesse op menu staat (brrr) ;) Maar ook in NL worden er roofdieren gegeten! Denk o.a maar eens aan de snoek(baars), meerval, en als het gaat om zoogdieren is een everzwijn zelfs geliefd (ze eet ook wel plantjes, maar is dol op ook wormen, knaagdieren en een jong hertje doen ze "alles" voor! Maar ook de beer is een roofdier immers, deze worden ook relatief veel geconsumeerd... Als je gaat googlen naar recepten zul je ze vast vinden, of restaurants die deze roofdieren op de menukaart hebben. Lekker wordt dit kennelijk wel gevonden (niet mijn smaak hoor!) Zolang de jacht bestaat, waar dan ook ter wereld, zullen de prooien ook geprobeerd en gegeten worden?

Vlees van dieren die vegetarisch zijn smaakt anders dan van vleeseters. Daarnaast zijn koeien etc ook wat makelijker te houden dan leeuwen bijvoorbeeld. Ik ben in Cuba tegengekomen dat aan de ene kant van de weg een krokodillenreservaat zat en aan de andere kant van de weg een restaurant waar ze krokodillenbiefstuk serveerden. Denk dat het met name te maken heeft met het gemak waarmee je de dieren kan houden/fokken. Een koe is wat handzamer dan een krokodil.

Ik heb altijd gehoord dat dieren die hoofdzakelijk vlees eten niet lekker zijn.

Ik denk dat het ook meetelt dat die roofdieren hier bij ons niet zoveel voorkomen. in verre landen waar ze bijna geen koeien of schapen kennen daar zullen ze vast wel hele andere dieren eten. Maar de leeuwen en tijgers etc zijn ook wat moeilijker te vangen, dat is ook al een groot risico natuurlijk. want voordat je het weet eet hij jou op.

Zie je het al voor je? Leeuwen en panters in de bio-industrie? Vleesetende dieren planten zich niet snel genoeg voort. Nee, men heeft liever met makke schapen en intelligente varkens te maken. Hoewel zij niet oud genoeg worden en niet vrij genoeg zijn om hun intelligentie aan te tonen.

Omdat koeien worden gefokt voor de slacht en leeuwen niet? We hebben meer de beschikking over kippen, koeien, paarden etc. Dan over roofdieren die voornamelijk in het wild leven en zeldzamer zijn. Dan moeten we weer terug naar jagen en dat kost ons te veel moeite en is te duur.

Ik denk niet dat smaak is de reden, tenslotte met wat kruiden en soms zonder kruiden smaakt alles naar kip. Misschien heeft het iets te maken met de energie van deze dieren, het is anders dan de energie van graas eters, en het is iets wat je in je lichaam neemt het wordt dus een deel van jou. Je bent voor een deel wat je eet.

Mensen eten wel roofdieren. Heb je wel eens gebakken snoekbaars of snoek gegeten ? Heerlijk. Oké, het is dan wel vis, maar toch een (roof)dier.