Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom eten mensen geen roofdieren?

Is dat omdat de mens zelf eigenlijk een roofdier is? Of zijn ze niet lekker om een of andere reden? Of is het nog iets anders?

Toegevoegd na 1 minuut:
Oh ja, ik weet natuurlijk dat er mensen zijn die wel katten en honden e.d. eten, maar dat is een minderheid. De meerderheid doet dit niet. Waarom....

Toegevoegd na 6 dagen:
Ik heb het dus even NIET over vis. Ik wil het graag even beperken tot zoogdieren.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (7)

Vlees van dieren die vegetarisch zijn smaakt anders dan van vleeseters. Daarnaast zijn koeien etc ook wat makelijker te houden dan leeuwen bijvoorbeeld. Ik ben in Cuba tegengekomen dat aan de ene kant van de weg een krokodillenreservaat zat en aan de andere kant van de weg een restaurant waar ze krokodillenbiefstuk serveerden. Denk dat het met name te maken heeft met het gemak waarmee je de dieren kan houden/fokken. Een koe is wat handzamer dan een krokodil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het hoeven niet meteen superwilde dieren te zijn natuurlijk. Die zijn gewoon te lastig. Honden en katten zijn ook roofdieren en die zijn prima te hanteren en worden op grote schaal gefokt.
Ik heb altijd gehoord dat dieren die hoofdzakelijk vlees eten niet lekker zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dat is mij ook verteld ja. Maar mijn persoonlijke ervaring is anders. Ik heb krokodil en slang gehad en die waren allebei lekker. En zoals iemand anders hier al aangaf; everzwijnen eten ook niet puur plantaardig en die smaken ook prima.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Everzwijnen zijn dus omnivoren als ze ook vlees eten. Maar leeuwen en tijgers eten in hoofdzaak vlees en dat is toch een ander verhaal. Zij zijn carnivoren.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet niet bij welke groep krokodillen en slangen horen. Carnivoren zou ik zeggen. Als jij zegt dat die goed te eten zijn moet een biefstukje leeuw ook te doen zijn. Ik hoorde van de week trouwens dat kameel niet te pruimen is en dat is toch een herbivoor. Raarrrrr!!!
Ik denk dat het ook meetelt dat die roofdieren hier bij ons niet zoveel voorkomen.
in verre landen waar ze bijna geen koeien of schapen kennen daar zullen ze vast wel hele andere dieren eten.
Maar de leeuwen en tijgers etc zijn ook wat moeilijker te vangen, dat is ook al een groot risico natuurlijk. want voordat je het weet eet hij jou op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zie je het al voor je? Leeuwen en panters in de bio-industrie?
Vleesetende dieren planten zich niet snel genoeg voort.

Nee, men heeft liever met makke schapen en intelligente varkens te maken. Hoewel zij niet oud genoeg worden en niet vrij genoeg zijn om hun intelligentie aan te tonen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat koeien worden gefokt voor de slacht en leeuwen niet?
We hebben meer de beschikking over kippen, koeien, paarden etc. Dan over roofdieren die voornamelijk in het wild leven en zeldzamer zijn.

Dan moeten we weer terug naar jagen en dat kost ons te veel moeite en is te duur.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat smaak is de reden, tenslotte met wat kruiden en soms zonder kruiden smaakt alles naar kip.

Misschien heeft het iets te maken met de energie van deze dieren, het is anders dan de energie van graas eters, en het is iets wat je in je lichaam neemt het wordt dus een deel van jou.
Je bent voor een deel wat je eet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk dat mensen liever een leeuw zijn, dan een kip zonder kop. Dus meer leeuw eten.
Mensen eten wel roofdieren. Heb je wel eens gebakken snoekbaars of snoek gegeten ? Heerlijk. Oké, het is dan wel vis, maar toch een (roof)dier.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing