Waarom is er op de roltrap niet overal hetzelfde systeem dat de mensen rechts stilstaan en links doorlopen?

In Londen is dit altijd zo. In Nederland niet. Nav vraag van Djimme.

13 jaar geleden

Het beste antwoord

Veel Nederlanders kennen deze ongeschreven fatsoenregel helaas niet.
Hier staat een leuk stuk over geschreven in het boek "undutchables".....dit verschijnsel in namenlijk typisch gedrag van Nederlanders.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

In Londen komt het door de drukte, iedreeen is er heel erg gehaast, let maar op. iedereen rent bijna de roltrappen.
In nederland is het een stuk rustiger in vergelijking met londen, het is daar gewoon handig voor de haastige mensen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik meen me nog te herinneren dat er vroeger op elke roltrap zo'n stikker zat die afbeeldde dat je links moest lopen en rechts moest staan. Veel mensen hielden zich daar niet aan.

Misschien dat ze bedacht hebben, dat als het toch niet werkt, die stickers nogal overbodig zijn, tegenwoordig kom ik ze ook bijna niet meer tegen.
13 jaar geleden
Nou kijk. Is in Nedreland, daar doet ook iedereen door de rooie licht met de voet en de fiets. Dus dat die systeem van de recht staan en de link lopen, die werk dan niet want de mensen allemaal helemaal breed op de trap kijk mij dan met de breje schouderts dat ik alletwee de leuning vast ken houwen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het systeem is er wel degelijk, het bijbehorende vereiste fatsoen alleen niet (meer).
In Londen (nog) wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Annswers;

Dat is te danken aan het feit dat Britten in het algemeen goed gedrild zijn in queueing oftewel wachtrijen vormen. Dat is niet puur aan de spreekwoordelijke Britse beleefdheid te danken, maar vooral aan het feit dat in oude politieverordeningen van Britse steden voordringen in de rij met een boete bestraft kon worden. Kennelijk hebben ze die beleefdheid ook naar roltrappen weten te transformeren.