Is er een onderzoek bekend naar het verschuiven of wegstoppen van ambities en dromen op het moment dat mensen een relatie krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Mij niet bekend,(het onderzoek) Maar bv. Emmy Verhey heeft haar talenten een aantal jaren vanwege een echtgenoot weggestopt.
Clara Mahler is ondergesneeuwd door haar echtgenoot.
En vanavond dat meisje in Holland s got talent, dat zo prachtig opera zong: twee jaar niet gezongen vanwege een jongen.

Het komt ongetwijfeld heel veel voor. Maar ik denk wel dat vrouwen eerder zich ""opofferen"" dan mannen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Een wetenschappelijk onderzoek daarnaar ken ik niet.

Maar ik weet wel dat veel vrouwen dat hebben gedaan.

Zelf heb ik ook 100 jaar geleden mijn ambities weggeschoven omdat ik verliefd was en zonodig wilde trouwen toen ik pas 21 was.

Dat zou ik dus never nooit iemand aanraden.

Gelukkig hoeft dat tegenwoordig niet meer.
Denk ik. Hoop ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mij niet bekend maar veel, heel veel vrouwen waaronder ik ook hebben hun ambitie verschoven naar het huwelijk en daarna de kinderen.

Dat gebeurt geleidelijk aan en de dromen die je ooit had vervagen met de tijd...

Bij individuele therapieën in de geestelijke gezondheidszorg komt wel steeds meer aan het licht over het gedrag van de mens in een relatie.