Hoe kan de organisatie van de Love Parade niet hebben gemerkt dat er 1 miljoen mensen te veel waren?

De organisatie heeft 1 miljoen mensen meer toegelaten dan die locatie kon dragen. Hoe kan het dat de organisatie niet de mensen terug heeft gestuurd? 1 miljoen mensen, dat merk je toch wel...?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

er is voor 500.000 mensen een vergunning afgegeven.
er is gewaarschuwd.
er kwamen 1,2 miljoen mensen op af.
dat heeft men uiteindelijk geweten.
toen het terrein 'vol' was, zijn de toegangshekken gesloten
waardoor er mensen terug wilden, dat moest via de tunnel waar nog steeds mensen toestroomden.
en zo kon de ramp zich voltrekken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ze wisten het wel en waren gewaarschuwd net als de burgemeester, maar ja geld was zeker even belangrijker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een gratis festival. Bedoel je dat ze bewust bezuinigd hebben op de veiligheid?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op de veiligheid weet ik niet maar de omzet van alle horeca gelegenheden heeft er zeker mee te maken gehad.
De overnachtingen, souvenirs enz ook niet te vergeten.
Volgens de politie waren er veel minder dan 1 miljoen mensen aanwezig.

"Het aantal van 1,4 miljoen bezoekers bij de Loveparade, dat Duitse media zaterdag noemden, is ''wiskundig onmogelijk''
Zoveel mensen konden niet met het beschikbare vervoer komen en zouden ook geen plaats gevonden kunnen hebben op het festivalterrein.
Dit heeft de Duisburgse politiewoordvoerder Ramon van der Maat maandag gezegd. Volgens hem was er sprake van maximaal 300.000 à 400.000 bezoekers. Hij wees er op dat organisatoren van grote evenementen de bezoekersaantallen vaak overdrijven."

We moeten dus eerst wachten op betrouwbare cijfers.