Hoe kan iemand burger van Vaticaanstad worden?

En als aanvullende vraag, wonen er daadwerkelijk mensen in Vaticaanstad, buiten de paus, de geestelijken en de Zwitserse Garde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.4K

Het beste antwoord

Onze kleinzoon loopt momenteel stage in de Nederlandse ambassade bij de heilige stoel en bij mijn weten slaapt hij er ook. Burger worden, zal kunnen,door ter plaatse een vaste aanstelling te accepteren b.v. als sommelier,bakker,slager enz...

Toegevoegd na 1 dag:
Bijna alle 826 (2009) inwoners van Vaticaanstad wonen binnen de muren van het Vaticaan. De burgers van Vaticaanstad bestaan voornamelijk uit geestelijken, met inbegrip van priesters, zusters en de befaamde Zwitserse Garde. Er werken ongeveer 3000 leken, maar deze wonen niet binnen het Vaticaan.

Er bestaat een nationaliteit van Vaticaanstad zodat hoge geestelijken kunnen reizen met een paspoort van het Vaticaan en diplomatieke status kunnen krijgen in landen waar hun geloofsbrieven zijn geaccepteerd. Eind 2003 hadden 552 personen de nationaliteit van Vaticaanstad (61 kardinalen, 346 andere geestelijken, 101 leden van de Zwitserse Garde en 44 leken). Bijna al deze mensen hebben een dubbele nationaliteit en behielden hun oorspronkelijke nationaliteit tijdens hun werk voor het Vaticaan. Men krijgt de nationaliteit uitsluitend door naturalisatie, niet door geboorte. De meeste Italianen die voor het Vaticaan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je dan enig idee wat dat vermiste meisje was: http://en.wikipedia.org/wiki/Emanuela_Orlandi zij zal toch geen geestelijke zijn geweest, er staat echter in het artikel dat ze de nationaliteit van Vaticaanstad had.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het zal een kind van één van de leken, die er wonen geweest zijn, er waren immers 44 leken.

Andere antwoorden (1)

Alle inwoners van het Vaticaanstad bestaan uit de paus, kardinalen, geestelijke, leken, priesters, zusters of de Zwitserse Garde.
Bijna al deze mensen hebben een dubbele nationaliteit tijdens hun werk in het Vaticaan.
Er wonen geen andere mensen in Vaticaanstad
en het is niet mogelijk om zomaar burger te worden van Vaticaanstad.