Waarom heet zonnebrand zonnebrand terwijl het zonnebrand juist tegen gaat?

De vraag is al eens gestelt. Maar ben ontevreden over die antwoorden. Het echte antwoord staat er niet tussen denk ik. Er moet een reden zijn dat het zo heet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het antwoord van Jelle is het enigste antwoord.

Het beste antwoord

Een etymologische verklaring kan ik er niet voor vinden. Maar ik denk dat het gewoon is omdat het anders zo'n lang, moeilijk uit te spreken woord is. Je zegt bijvoorbeeld toch meestal ook muggencrème i.p.v. anti-muggencrème. En je volgt voor autorijden een slipcursus, terwijl je daar leert hoe je niét kunt slippen.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het heet geen zonnebrand.
Het heet volledig: anti zonnebrand creme. Als je op google zoekt op anti zonnebrand creme is dat meteen duidelijk [http://www.google.com/search?hl=en&q=anti+zonnebrandcreme&aq=f&aqi=&aql=&oq=&gs_rfai=]

De volksmond kan het wellicht afkorten. En dat komt dan omdat er zonnemelk in de handel is, 'melk' om te gebruiken bij het zonnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de volksmond wordt een middel tegen zonnebrand 'zonnebrand' genoemd.