Wat aan te doen naar een sollicitatie gesprek bij warm weer?

Heb morgen een sollicitatie gesprek, nu ziet het er naar uit dat het weer warm wordt, Kan ik een driekwart spijkerbroek aan doen naar het gesprek? En kan ik daar een t-shirt bij aan met een print? Weet niet precies wat de regels zijn daarvoor. Het gesprek is voor de functie van kamermeisje in een hotel.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Vraag je af: wat *verwachten* ze van een kamermeisje? Ze verwachten niet dat je eruitziet alsof je bij de Koningin op audiëntie gaat; ze verwachten niet dat je je haar opmaakt alsof je straks gaat trouwen. Wat ze wel verwachten is dat je er goed verzorgd uitziet. Je moet netjes en verzorgd overkomen, met aandacht voor detail, maar niet overdreven pietluttig - dat zijn eigenschappen die een goed kamermeisje nodig heeft. Dus niets overdrevens, zolang het maar niet slonzig of aanstootgevend is.

Dat kan wel. Als alles er netjes verzorgd uitziet. ook je haren en nagels, dan zie je er prima uit!! Open schoenen, goed geknipte teennagels. Veel succes!

Waarschijnlijk krijg je, als je aangenomen wordt, bedrijfskleding om je werk te doen. Dan gaat het er nu om dat je verzorgd overkomt, en niet dat je laat zien dat je een mantelpakje hebt. Trek dus iets aan wat niet te bloot is en zorg dat je er netjes uitziet.

Persoonlijk zou ik het op prijs stellen als een sollicitant haarzelf het lekkerst voelt tijdens het sollicitatiegesprek. Is dat in een spijkerbroek met een t-shirt, dan is dat bij mij helemaal oké, zou wel denken aan de print die op je t-shirt staat, welke reclame-uiting/ leuze/ afbeelding zulks draagt. Het betreft hier een functie waarin een kledingvoorschrift geldt tijdens de werkuren. Die kleding wordt verzorgd door het hotel. Al mijn sollicitantes voor de functie kamermeisje, kwamen gewoon in een outfit, waarin ze hunzelf het gemakkelijkst voelden. En ja ik heb een hotel :) Vind het als werkgever belangrijker om geconfronteerd te worden met een sollicitant die niet in een keurslijf zit, dan ééntje die sjiek komt solliciteren naar een functie welke sowieso tijdens werkuren uniformiteit vraagt. Als ik nu een gerenommeerd kantoor had en ze komen solliciteren voor de functie van Persoonlijk Assistent, dan zou ik het erg op prijs stellen een sollicitante tegenover me te hebben, die er erg representatief uit zou zien.

Misschien ben ik erg ouderwets, hoor, maar ik zou nooit een spijkerbroek aantrekken naar een sollicitatie...Heb je niet toevallig een 'nette' driekwart broek? Ze mogen, vind ik, best zien, dat je niet nog even tussendoor onderweg naar het strand ook nog even een sollicitatiegesprek doet.. In deze tijd van weinig banen zou ik echt de moeite nemen, er netjes en verzorgd uit te zien : beter een beetje te netjes, dan te nonchalant.

Goede tips worden hier al gegeven, dus ik ga ze niet herhalen. Een t-shirt met print zou ik persoonlijk wel afraden. Een nette blouse of neutraal shirt is waarschijnlijk netter.

Ik zou persoonlijk geen driekwart broek aandoen voor een sollicitatiegesprek en al helemaal geen driekwart spijkerbroek. Kies voor een luchtige linnenbroek of een leuke rok of zomerjurk. Geen t-shirt met drukke prints! Je hoort er in een sollicitatiegesprek toch een beetje netjes uit te zien. In een hotel letten ze zeker ook op representativiteit!

Ik werk ook als kamermeisje in een hotel. Er wordt vooral gekeken naar representativiteit. Dus, warm of niet, ga er eenvoudig gekleed naar toe. Wel lange broek, shirt of blouse met kort mouwtje. Heb je lang haar, steek het leuk op, maak je bescheiden op en wees in het gesprek duidelijk en ook bescheiden.

kun je rustig aan doen. het gaat erom dat je totaalplaatje er verzorgd uitziet. succes met de sollicitatie!

Het beste is: ga als vrouw gekleed. Rok plus blouse. Dus geen spijkerbroek of i.d.