Hoeveel mensen sterven in NL per jaar aan directe blikseminslag?

Of hebben blijvend zwaar letsel eraan overgehouden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7.2K

Het beste antwoord

Nou kijk. Dat is wel interessant eigenlijk. Want! Het is namelijk zo dat ongeveer er 8 of 9 mensen bliksem koppen per jaar in nederland. Maar! dan blijkt! Niet allemaal doen ze dan dood gaan! Want! Dat zijn er maar vijf! En dan die andere paar mensen, dat zijn er dan drie of vier, volgens de rekenmasjiene, Die lopen dan gewoon door als ze van de schrik zijn gekomen. Dat staat allemaal op de linken bij de bron.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In Nederland worden per jaar zo'n 5 mensen dodelijk getroffen door de bliksem. Aan het begin van de vorige eeuw waren er nog ongeveer 15 Nederlandse slachtoffers per jaar te betreuren. Dat aantal is afgenomen omdat we anders zijn gaan bouwen en omdat de landbouw minder arbeidsintensief geworden is.

Jaarlijks worden wereldwijd ongeveer 1 000 mensen dodelijk getroffen door de bliksem.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Aantallen ken ik niet..maar het juiste antwoord is..Veel tè veel..

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is veel?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elk mens dat als slachtoffer valt aan dit natuurgeweld is er eentje te veel. Heel lang geleden kende ik een meisje dat werkzaam was in een psychiatrische inrichting en dat daar de mensen liefderijk verzorgde. Ze fietste altijd naar haar werk..zo ook op een ochtend toen een hevig onweer losbarstte. Het meisje werd getroffen..niet vol..maar genoeg om zwaargewond in het ziekenhuis te belanden. Toen ze na een aantal maanden uit het ziekenhuis ontslagen werd..werd ze direct opgenomen in de psychiatrische inrichting waar ze zelf gewerkt had.. Echter nu zat ze daar als patiënte..voor de rest van haar leven. Ik heb dus van tamelijk nabij de vreselijke gevolgen moeten zien en daarom vind ik dat elk slachtoffer van onweer..er eentje teveel is. Zoals ik al zei..aantallen zijn mij niet bekend.. Gr. Ton