Gebruik je een schuilnaam op het internet?

Ik bedoel niet een nickname als jan123 maar echt een schuilnaam als jan diederik postuma terwijl je jan post heet bijv

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op sommige discussie sites wel, hier met mijn voornaam, zonder jaartal of andere extra herkennings optie.
En nergens schrijf ik op internet met volledige naam, en woonplaats of (openbaar leesbaar) email adres.
Mocht er een openbaar email adres ergens nodig zijn dan maak ik er speciaal een alias voor aan welke zonodig na gebruik weer verwijderd wordt. Uiteraard zullen sommigen toch wel kunnen achterhalen wie ik ben op basis van wat ik schrijf, maar dat zijn degenen die me toch al persoonlijk kennen. En daar heb ik geen probleem mee.

Het beste antwoord

De meeste antwoorden op je vraag gaan over het gebruik van de nickname, en dan vooral die ze hier op GV gebruiken.

Als er mensen zijn die een schuilnaam gebruiken, dus zich in principe voordoen als een ander kun je ervan uitgaan dat dit een reden heeft. Deze reden zal in de meeste gevallen niet altijd even gunstig zijn. Daarom zullen mensen die een dergelijke schuilnaam gebruiken, dus zeggen dat ze Diederik Postema heten i.p.v. Jan Post hier geen antwoord geven. Want dan is hun geheim gelijk openbaar gemaakt, en dat zal niet hun bedoeling zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

nee ik gebruik overal mijn eigen naam
bv achter mijn naam staat 61
dat is mijn geboortejaar
omdat marion een veelgebruikte naam is vandaar de 61 erachter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja ik heet wesley, wessletj is een verbastering van een paar mensen die mij daarmee gingen plagen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal gebruik ik mijn eigen naam. Anders heb ik wel een pseudoniem die ik dan gebruik. Dit is meestal omdat mijn eigen naam dan al door iemand anders in gebruik is. Ik gebruik dan altijd M3tt3rnich
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou kijk. Als dat je zeg maar dat je mensen belangrijke en nuttige dingen verteld, en dat weten dan niet de mensen van wie de nuttige en slimme tipsen komen. Dus dat kan dan niet, dat als je dan zegt ik heet Nigel Janssma terwijl dat ik eigenlijk heet Harm Dekker. Daarom doe ik altijd dat ik gewoon ben mijn eigen naam, en dan is dat makkelijk dat als de mensen zien dat is Harm Dekker, dan weten ze meteen dat is Harm Dekker.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik hou het bij een nickname. Kun je eens "losgaan" met een nicknaam, wordt het toch weer een normale naam...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Raamklaza;

Nee, in het algemeen gebruik ik mijn roepnaam plus één initiaal van mijn achternaam. Dat heeft voor mij een hele logische oorsprong, vandaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Soms, vooral bij dingen waarbij ik een reden zou kunnen bedenken waarbij ik later, als ik een baan ga zoeken, op afgekeurd zou kunnen worden.

Veel bedrijven gaan jouw naam helemaal doorzoeken op het internet, op Google en dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, een compleet andere naam. In dit geval is het een afkorting waar mijn voorletter in voorkomt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Meestal wel. 'herbalrebel' is een nickname voor mijn beroep als kruidengeneeskundige en de rebel spreekt voor zich.
Als ik via internet met iemand meer persoonlijk contact krijg en we gaan mailen gebruik ik gewoon mijn eigen naam.
Ikzelf gebruik een pseudoniem omdat er mensen op het internet zijn waarvan ik niet wil dat ze me zomaar op kunnen zoeken. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik gebruik gewoon mijn eigen naam. Wel niet aan elkaar geschreven zoals hier op G.V.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn moeder noemde me vroeger heel vaak Fiederieke (is niet mijn eigen voornaam), maar waar die naam vandaan komt weet ik niet en ik kan het haar ook niet meer vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik gebruik altijd mijn Gamersnaam :O
Zoals je hier ziet: Icemummy
Een beetje fantasie mag toch ook?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Absoluut niet.