Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Soms lijkt gedurende een lange tijd alles tegen te zitten. Hoe buig je dat om?

alles heeft met elkaar te maken, gezin, gezondheid, geld, werk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
815

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het spreekwoord 'Een ongeluk komt nooit alleen' bestaat niet voor niets.

Het is een oerwaarheid..zoals veel spreekwoorden.

Elk mens heeft zo nu en dan een periode in zijn/haar leven dat het net lijkt of alles continu tegenzit...of dat dit gewoon het geval is, natuurlijk.

Gewoon blijven lachen en tegen jezelf zeggen..'ik laat mij niet kisten door deze tegenslag'

Optimistisch blijven..of dat worden.

Voor mijzelf noem ik het inderdaad ook ombuigen..het negatieve omkeren en positief gebruiken.

Een voorbeeld: Toen ik een jaar of wat diabetes kreeg, kon ik in een hoekje gaan zitten kniezen..maar dat is mijn natuur niet.

Wat ik ook kon doen en dat deed ik, was..meteen gaan studeren in die ziekte zodat binnen een jaar nadien..voorlichting kon geven op dat gebied.

Zo kon ik het negatieve..de diabetes..positief aanwenden door anderen te hepen.

Gr. Ton
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Door te beginnen met je aandacht op positieve dingen te richten. Als je gedachten in een negatieve tendens terecht zijn gekomen (onafhankelijk van of dat 'terecht' is of niet), is je gemoedstoestand dusdanig besmet met negativiteit dat een bewuste actie nodig is om weer met positieve zaken aan de gang te gaan. De 1e stap die je moet maken is realiseren dat je erg negatief bent en je afvragen of dat wel terecht is. Zodra je je hiervan bewust bent, kun je aan de slag met positieve zaken te zoeken in wat je eerder negatief vind en beoordelen of je negativiteit wel terecht is.

Het punt is, alleen jij kan jouw perceptie van de wereld bepalen. Als jij vindt dat het gedurende lange tijd al tegen zit, dan is dat zo. Los van of dat, objectief gezien, echt zo is. Zolang je zelf niet aan het relativeren slaat, gebeurt er weinig voor je.

Kortom -> "Soms lijkt gedurende een lange tijd alles tegen te zitten" staat gelijk aan "Vaak lijkt gedurende een korte tijd alles mee te zitten". ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel vervelend, iedereen kent van die periodes.
Denk maar aan de spreekwoorden, "na regen komt zonneschijn" Achter de wolken schijnt de zon"

Maar hoe buig je het om. Door niet alles tegelijk aan te willen pakken, pik 1 ding eruit waar je mee aan de slag kan gaan, bv je relatie, de sfeer in huis, of je geld problemen.
Juist omdat het 1 met het ander te maken heeft, is dit een begin van de oplossing voor veel meer.

En...ieder nadeel heb z'n voordeel.......
Je leert zoveel van dergelijk periodes, je leert dat je eruit kan komen, je leert relativeren, je ontdekt wat er nu écht belangrijk is in je leven. Als je dát weer kan zien dan ben je een heel eind op de goede weg.

Kijk niet teveel naar alles wat er fout gaat, zoek de dingen die goed gaan , al lijken ze nog zo onbelangrijk. Kijk naar de lach van een kind, de prachtige bloem en naar de mensen waar je van houd, tel je zegenningen


Sterkte ermee......en echt....na regen komt zonneschijn.....

Toegevoegd na 1 minuut:
En bedenk dat het een periode is, het blijft niet altijd regenen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding