Als ik zeg dat je deze vraag niet moet lezen..

waarom lees je hem dan toch?

ander voorbeeld:

"Nu moet je even niet achter je kijken.. oeps, toch gedaan"

Je zou kunnen zeggen uit nieuwsgierigheid, maar wat nou als je ergens voor gewaarschuwd wordt. Waarom dan toch doen wat de ander je afraad?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Wat is sterker?
De nieuwsgierigheid, angst voor de onzekere situatie achter je of de zelfbeheersing?

De laatste verliest het doorgaans...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat je wil weten wat het is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe kan je echt luisteren als de ander je iets plots afraadt te doen zonder dat je de beweegreden hiervan weet?
De ander zal het advies van 'niet doen' m.i. eerst moeten inleiden/onderbouwen, wil er een basis zijn om de gegeven raad op te volgen. Gelukkig kan je iemand niet zo maar iets opleggen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat de meeste mensen geen ordes opvolgen van vreemden en erg nieuwsgierig zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een gerucht wilt verspreiden moet je tegen een ander zeggen dat hij het niet moet doorvertellen.
Niet voor niets begint de bijbel met het scheppingsverhaal waarin Adam en Eva van de enige boom eten waarvan het hen is verboden: het is de mens eigen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik las hem niet, gewoon omdat ik al meteen voelde dat hij erg oninteressant is...

no bad feelings, :-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik geen reden heb om te doen wat je zegt, alleen omdat je het zegt.

Is het iemand die ik letterlijk met mijn leven vertrouw die me waarschuwt, dan doe ik wel eerst wat hij zegt, om daarna pas een verklaring te vragen.