Mag je kauwgom op straat gooien in Nederland?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.5K
Amadea
3 jaar geleden
Het is niet verboden zoals in sommige landen, maar het behoort tot een goede opvoeding als je hebt geleerd dat jij het in een afvalbak dient achter te laten.
TurfGraver
3 jaar geleden
Je kan er voor beboet worden.
Griffin
3 jaar geleden
In Singapore kost zo'n grapje al snel $5000, dat mag wat mij betreft hier ook ingevoerd worden...
Antoni
3 jaar geleden
Er zal niet expliciet in de wet vermeld staan dat het op straat gooien van kauwgom verboden is, @Amadea, maar afval op straat gooien of de straat vervuilen is wel verboden. Kauwgom op straat gooien is dus ook afval op straat gooien of de straat vervuilen.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb geen idee of het is verboden maar het is in ieder geval erg asociaal en vies. Je bent toch opgevoed om het in een daar voor bestemde bak te doen?

Antwoorden (1)

Nee, dat mag niet. Het is verboden afval op straat te gooien of de straat te vervuilen. Kauwgom op straat gooien is ook afval op straat gooien of de straat vervuilen.

Dit zal in ieder geval vermeld staan in de Algemene Plaatselijke Verordening (APV) van iedere Nederlandse gemeente.
Antoni