Is de 3e wereld oorlog eigenlijk niet al begonnen sinds 11 september?

Ik heb zo een vermoede dat over bijvoorbeeld 100 jaar in de boeke zal staan dat na de 1e en de 2e wereld oorlog de 3e wereld oorlog in 2001 is begonnen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

de 3e wereld oorlog is na mijn idee tegen het terrorisme, we zijn dus in oorlog (gegaan) met terroristen.... een oorlog die je denk ik niet zal winnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Dat kan alleen de toekomst uitwijzen. Deze vraag is niet te beantwoorden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van een wereldoorlog moet het grootste deel van de wereld serieus "last" hebben.
van de nasleep van "11 september" heeft bijna niemand last. (op wereldschaal dan)
Op het moment wordt er alleen in Afghanistan gevochten.

Sowieso denk ik dat er nooit meer een wereldoorlog komt. Dat zal de "1e Nucleaire Oorlog" worden of zoiets en daar gaan we dan zeker last van hebben.

Toegevoegd na 6 minuten:
Het is natuurlijk wel heel erg dat er soldaten sterven in Afghanistan. Maar als je over een WO praat, ga dan eerst maar eens met iemand praten die er een heeft meegemaakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
LeOn, je hebt helemaal gelijkt dat er veel oorlogen zijn, altijd weer heftig als je ze allemaal ziet staan, maar het ging over 11 september en/of terrorisme.
Degene in je lijst zijn bijna allemaal voor 2001 begonnen en de meeste zijn burgeroorlogen, oorlogen tussen twee gebieden, tegen een groepen onderdrukten, enz.
Waarbij een deel opgelost zou kunnen worden door de "slechte" een stuk land te geven, waar ze volgens mij nog vaak recht op hebben ook.
Zeker niet.
Er is geen derde wereldoorlog.
Waar zou die gevoerd worden dan?

Heb je wel enig idee wat een wereldoorlog is?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De situatie daar in het Middenoosten is altijd wel redelijk onstabiel. Maar verder maken die landen niet echt een groot deel uit van de wereld (als je naar machtshoeveelheid kijkt).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De WOIII is inderdaad zo'n tien jaar geleden begonnen, maar het is geen militaire maar een economische; China en India tegen het westen en deze oorlog gaat ons nog flink wat kosten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Geen wereldoorlog, want er is niet één allesoverheersende oorlog aan de gang waar iedereen mee bezig is.

Je zou het misschien kunnen vergelijken met de koude oorlog, het was geen echte oorlog met soldaatjes, maar er zaten wel een aantal vingers bij de knoppen. Gewone burgers wisten dit niet zo, die leefden gewoon. Ik vraag me soms af of dat op dit moment ook een hand bij de knop staat. Er zijn op de wereld wel veel (onderhuidse) spanningen.