Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kom je zulke mensen tegen?

- Sterk antikapitalistisch (mijd supermarkten, merkkleding, winkels zoals de Douglas, enz)
- Geeft bijna nooit geld uit
- Draagt gecombineerde kleding uit alle tijdperken
- Gebruikt zelden cosmetica
- Offert zichzelf op uit principe en/of goede wil
- Is trouw uit principe
- Is tegen de massa (hekel aan politiek en bureaucratie, houd van dissonante en experimentele muziek, kijkt televisiezenders zoals Man bijt hond, Brainiac, de Turkse Sesamstraat etc.)
- Gevoelig - emotioneel
- Zeer geïnteresseerd in cultuur en in bèta (het maakt hier niet uit wat de persoon zelf het beste kan)
- Geen alcohol, drugs, fast food, energy drink, etc
- Is voor FairTrade (maar: zie punt 2)
- Houd van filosofie en nadenken over de complexiteit van de maatschappij
- Heeft een vrijwel volledig open wereldbeeld (bijv: kan eigen geaardheid niet bepalen, heeft begrip voor asociale mensen, enz)
- Gaat om met iedereen maar wordt nergens populair behalve bij gelijkgestemden
- Chaotisch
- Verkering: duidelijke afspraken, hooguit eens per week samen zijn, humor en zorgzaamheid meest belangrijk

Toegevoegd na 3 minuten:
- Liever alleen of met vreemden op vakantie dan met bekenden
- Tegen de massa (toevoeging): toerisme mijden, altijd streven naar originaliteit, lastig een passende baan kunnen vinden

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
603

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik ken iemand die voor echt 90 % aan al die eisen voldoet, eerlijk waar. Zeldzaam dat denk ik wel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Gewoon overal, ook in de Kalverstraat.....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen, die aan al deze punten voldoen en zich aan deze punten weten te houden kom je bijna niet tegen.
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Op een berg in Zwitserland waar die leeft als kluizenaar?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jij zelf zo iemand bent (?) op GV.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mensen die veel van deze elementen in zich hebben, kun je vinden in de kringen anti-globalisten, milieu-activisten, linkse partijen. Maar niemand vertegenwoordigt uiteraard al die elementen, bovendien is dat niet vol te houden.

Het is goed dat deze mensen er zijn, om ons voor te houden wat allemaal beter kan, maar of het leuk is??

Ik heb wel van die consequent-sobere-vegetarisch-vredesbewegingaanhangers-milieuvriendelijke mensen ontmoet. Ik kan niet zeggen dat ik er erg mee kon lachen.
De meesten werden later gewoon gemiddelde burgers.
Of ze hun kritische zin verloren hebben? Geen idee.

Ze namen zichzelf uiterst!! ja uiterst!!! serieus, dat vond ik nog wel het meest kenmerkende.

En dat was, wat ik niet waardeerde. Je moet een keer lekker kunnen lachen, ook om heel serieuze zaken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die kom je niet tegen,dat is de ultieme utopische mens en die is nog niet uitgevonden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gefeliciteerd,probeer het zo te houden MarieAnne! Ik hoop dat je over 10 jaar nog steeds dezelfde eigenschappen bezit.
Wat ik nog sterker hoop, is dat jij me dat dan vol trots kunt mededelen, maar dat is puur eigenbelang.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding