Wat zijn de gevolgen als je een neppe handtekening zet?

Je moet bijna overal een handtekening voor zetten, ook als je het niet officieel aangegeven hebt. Stel je ontvangt een pakket en moet een handtekening zetten, en je zet een verkeerde handtekening, wat gebeurd er dan? Kan je aangeven dat je het pakket niet ontvangen hebt, of werkt het op een andere manier?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.6K
TurfGraver
3 jaar geleden
Een handtekening is een krabbel op een stuk papier waarmee de plaatser aangeeft dat de inhoud juist is of dat hij daarmee akkoord gaat. De wet bepaalt echter nergens hoe een handtekening eruit moet zien of hoe je “de” handtekening van de plaatser herkent.
LeonardN
3 jaar geleden
De wet zegt ook nergens dat een handtekening verplicht is, of per se nodig is om iets rechtsgeldig te maken.
SingingCoyote13
3 jaar geleden
als ik een pakketje krijg zet ik altijd alleen mijn voornaam ipv vd volledige handtekening of soms gewoon een kruisje heb ik ook weleens paar x gedaan

Antwoorden (1)

Een pakketbezorger heeft een vastgelegde route en daar aan is al te zien waar hij/zij geweest is. Als je een valse handtekening of krabbel zet en er zou een strafrechtelijk onderzoek moeten plaatsvinden, zal een handschriftkundige jouw krabbel altijd kunnen identificeren als zijnde van jouw hand. De apparaatjes die de paletbezorgers tegenwoordig bij zich hebben om te tekenen zijn nooit duidelijk, maar er is wel te identificeren, dat zij het pakket aan de deur hebben afgegeven.
De kans is dus klein, dat je de boel zou kunnen oplichten door een verkeerde krabbel te zetten.
Toegevoegd op 11 augustus 2020 14:51: tekst