Klopt dit wel?

Eerst had mijn psycholoog het vermoeden ik pddnos heb. Nu had ik een iqtest gedaan, waaruit kwam ik benedengemiddeld scoor(wat ik wel raar vind). Nu begon ik over die pddnos en nu zegt ze dat ik nu zeker geen pddnos heb. Klopt dat wel?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bespreek dit met jouw psycholoog en niet op GV. Het is goed mogelijk dat jouw psycholoog niet op basis van jouw IQ test maar op basis van andere informatie tot die uitspraak is gekomen.

Het beste antwoord

nee pdd nos kan ook voorkomen bij mensen met een benedengemiddelde score. Dus de uitkomst van je IQ test betekent niet dat je geen pdd nos kunt hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

PDDNOS is een groepsnaam voor symptomen die niet onder andere stoornissen te plaatsen zijn. Net als ADHD is er geen biologisch grondslag. Er wordt door een psycholoog gekeken op een aantal van deze kenmerken in je gedrag kunnen worden terug gevonden.

Omdat dit dus een observatie diagnose is, kan de uitkomst dus verschillen per psycholoog. Als je het echt wilt hebben, moet je langs meerdere psychologen gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is niets vreemd aan benedengemiddeld of bovengemiddels scoren. Het is inherent aan een gemiddelde waarde dat er scores boven en onder die waarde zijn, omdat het anders een vaste waarde zou zijn.

Maak je niet te druk om de uitslag. Je bent wie je bent en daar moet je het mee doen. En da's niet erg.

Over PDDnos: ook zo'n diagnose is als het ware een indicatie van afwijking van een bepaald gemiddelde. In dit geval is het een afwijking ten opzicht van de gangbare gedragingen. Dit is in feite niet erg, het maakt je wie je bent en als er maar genoeg mensen zoals jij zijn, verschuift het gemiddelde jouw kant op. Je zult zien (hypothetisch) dat je dan ineens niet meer zo'n diagnose krijgt maar als 'regulier' wordt gezien.