omdat ze zich dan verheven voelen tegen de rest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze dan minder afhankelijk zijn van anderen denk ik. Ze hebben geld om alle diensten te kopen en zijn dus niet aangewezen op vriendschap of iets dergelijks om iets gedaan te krijgen. En dan kan je je egoistischer gaan gedragen blijkbaar.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze sneller misbruikt worden door de omgeving en hierom zichzelf willen beschermen. Helaas moeten dus weer de goede mensen in dit geval onder de slechte lijden.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik vraag me af of je dan egoistischer worden. Waarop heb je dit gebaseerd??
Vaak hebben mensen ook geluk dat ze in een rijke familie geboren zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Niet alle rijken. Dit is vooral een kenmerk van de "nouveaux riches" of mensen die snel rijk geworden zijn door hard werken maar die hun cultuurbagage kleiner is dan de handtas van paris hilton. Er zijn echte rijken die heel discreet goed dingen verrichten die je nooit te weten zult komen en die helemaal niet egoiïstisch zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Omdat ze zich dan meer waard voelen als de doorsnee mens met een normaal inkomen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
omdat ze iets te verliezen hebben
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik denk niet dat het een kwestie van egoïstischer worden is. Als bekend is dat iemand opeens veel geld heeft, dan zal hij/zij opeens door heel veel mensen benaderd worden voor allerlei Goede doelen, al dan niet doelen uit familie- en vriendenkring. Iedereen verwacht dan uiteraard dat de rijke hem of haar wel zal helpen, want hij/zij heeft immers toch geld zat.
Als de rijke in kwestie hier dan niet op in gaat, is hij/zij dan direct egoïstisch? Jij gaat toch ook niet overal op in?
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Is dat zo ?

Ik weet niet of mensen egoistischer worden als ze rijker worden.

Ik zie wel egoistische mensen maar die heb je overal net als dat je overal ook niet egoistische mensen hebt. Het is denk ik een gevoel van tekort komen wat mensen egoistisch maakt. Iets willen compenseren ? Doorgaans is egoisme iets wat zich vanzelf tegen je keert. Als je niet wilt delen of je bent er niet voor anderen, zal dat vice versa ook zo zijn.