wat zijn de grootste aso steden/plaatsen in Nederland en waarom?

steden met veel tokkiewijken en randgroepjongeren

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.4K

Het beste antwoord

In Nederland zijn 40 krachtwijken. De veertig wijken zijn over het hele land verspreid, maar wel beperkt tot de grote(re) steden. De stad die de meeste van deze wijken heeft is Rotterdam (7), daarna komt Amsterdam (5), en Den Haag, Utrecht en Arnhem hebben er elk vier.
De term ‘krachtwijk’ is in het rijksbeleid ingevoerd om wijken aan te duiden die de overheid vanwege voornamelijk sociaaleconomische problemen aanmerkt als stedelijke probleemgebieden.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Utrecht.

Wijken die soms afgesloten moeten worden en wijken waarin soms een samenscholingsverbod gehandhaafd moet worden, lijken me een antwoord op je vraag: waarom?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een generaliserende vraag, maar goed...
Lagere sociale klassen zijn niet per definitie aso's natuurlijk, dus denk dat je je beter af kunt vragen in welke steden er de meeste criminaliteit voor komt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is voor de Helmonders niet leuk, maar ik had altijd de indruk dat er in Helmond veel anderssocialen wonen.
Misschien vanwege de textiel vroeger. Veel mensen werden arm gehouden.
De pastoor zei tegen de fabrikant: houd jij ze arm, houd ik ze dom, of andersom. En daar zie je nog naweeen van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eindhoven is afgelopen week weer voor de 2de jaar op rij uitgeroepen tot onveiligste en gevaarlijkstestad van nederland
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Schiermonnikoog,daar wil je 's nachts niet over straat zonder beveiliging.De mensen hebben daar dan ook bijna allemaal PVV gestemt!:(
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Enschede komt ook in de richting. Vooral veel armoede en achterstand, wat mensen wijken al snel de stempel 'aso' geeft.