Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waar kan ik hulp krijgen als ik er zelf niet meer uitkom met mijn leven?

Ik ben ondertussen 31 jaar heb een gokverslaving en heb al geen goed salaris en heb ook nog paar telefoon abonnementen die ik maandelijks moet betalen woon nog steeds thuis en zie geen uitweg meer

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.1K
Ritsuka
4 jaar geleden
Dat lijkt mij iets voor schuldhulpverlening
Pieterke
4 jaar geleden
Wil je hulp voor je gokverslaving? Dan kun je terecht bij Änonieme Gokkers" die zitten door het hele land verspreid. Je kunt op internet meer informatie vinden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Geen idee maar onthoud!! Niet op geven!! Het leven is veel waard dus vraag gewoon hulp! Die verslaving van je: Er zijn mensen die je kunnen helpen af kicken! En je kan wat ab opzeggen! Ik heb er natuurlijk niet zo veel verstand van hoor....!!

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Als je geen uitweg meer ziet zou je via een eerste anonieme weg de hulpverlening kunnen zoeken. Dat kan on-line beginnen via de eerste link. Zij kunnen je ook een weg verder wijzen.
Verder kan je ook contact opnemen bij Novadic-Kentron (tweede link).
(Lees meer...)
Toegevoegd op 21 oktober 2019 07:47: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gokverslaving
Je kunt je aanmelden voor Gokkenondercontrole.nl. Gesubsidieerd om online behandeling aan te bieden aan mensen die anoniem willen blijven. Deelname gaat dan buiten huisarts en zorgverzekering om en kost geen geld.
https://www.gokkenondercontrole.nl/aanmelden
Of word lid van een zelfhulpgroep. AGOG is een organisatie die hulp biedt aan mensen die problematisch gokken. Dit gebeurt in de vorm van structurele groepsbijeenkomsten van anonieme gokkers en de naasten van de gokkers.
https://www.agog.nl/de-agog/

Financieel
“Telefoonabonnementen die ik maandelijks moet betalen”: zeg deze op.
Als je de schulden niet meer kunt betalen, kun je schuldhulpverlening aanvragen.
Je gemeente is verplicht inwoners met problematische schulden te helpen. Voldoe je aan de voorwaarden? Dan kan je gemeente schuldhulpverlening opstarten.
https://www.juridischloket.nl/schulden-en-incasso/schulden-oplossen/schuldhulpverlening-gemeente/

Algemeen psychisch
Je zou de huisarts kunnen raadplegen om te bekijken of je nog op een andere manier ondersteund zou moeten/kunnen worden.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden
je kan onmogelijk al je problemen tegelijkertijd oplossen, dus ik zou als ik jou was een afspraak maken met je huisarts zodat die je kan doorverwijzen om met je verslavingsproblematiek aan de slag te gaan, ik denk dat als je je verslaving eenmaal onder controle hebt je een stuk meer overzicht hebt en van daaruit kan gaan kijken wat je wil met je leven

de telefoon abonnementen zijn helaas niet zomaar op te zeggen, je zal de contractduur uit moeten zitten (meestal 1 of 2 jaar) als je ze daarna niet verlengt ben je er van af
(Lees meer...)
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding