Is de bevolkingsgroei in NL echt te wijten aan de komst van niet Nederlanders?

Men zegt dat altijd. In mijn optiek krijgen de buitenlanders de schuld. Ik vraag mij af of dat wel echt zo is?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.2K
Pieterke
4 jaar geleden
Het aantal van oorsprong Nederlandse gezinnen met meer dan 2 of 3 kinderen neemt de laatste jaren ook toe. Bovendien worden we steeds ouder wat ook voor bevolkingsgroei zorgt.
TurfGraver
4 jaar geleden
"In mijn optiek krijgen de buitenlanders de schuld."
Schuld van wat? Bevolkingsgroei is slecht?
Er wordt ook gezegd dat we deze mensen hard nodig hebben.
Tis denk ik meer hoe je er tegenaan kijkt.

Antwoorden (1)

Ja, en volgens de prognoses zal dit zo blijven.
In 2030 zullen er naar verwachting 745 duizend extra mensen zijn. Twee derde van de groei komt door migranten (meer mensen immigreren dan emigreren), een derde doordat meer kinderen worden geboren dan er mensen overlijden.
Het aantal inwoners met een migratieachtergrond zal toenemen van 24 procent begin 2019 naar 27 procent in 2030. Dit zijn zowel in het buitenland geboren mensen als hun in Nederland geboren kinderen.
SimonV