Wat doen de grote online stemwijzers met de gegevens van alle brave Nederlanders die de moeite nemen deze in te vullen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Stemwijzer zegt:

Zoals bij alle websites komen IP-adressen van bezoekers in onze logfiles terecht. Informatie over IP-adressen en gegeven antwoorden wordt nooit overgedragen aan derden. Gegevens over de antwoorden op de stellingen worden uitsluitend gebruikt voor het bijhouden van onze anonieme webstatistieken: op de website zijn de aantallen en percentages te zien van de antwoorden op stellingen en van de stellingen waaraan extra gewicht is toegekend. Ook het totaal aantal bezoekers wordt gepubliceerd. Voor wetenschappelijk onderzoek zullen gegevens worden overgedragen aan de Koninklijke Nederlandse Akademie van Wetenschappen (KNAW). Daarbij worden uiteraard geen IP-adressen overgedragen.

Kieskompas zegt:
Kieskompas draagt grote zorg voor de privacy van de gebruiker, zij leeft de bepalingen uit de wet na.
De privacy van de gebruikers wordt daarbij altijd gewaarborgd. Indien u gebruikt maakt van een webapplicatie van Kieskompas wordt uw IP-adres niet in combinatie met uw antwoorden opgeslagen. De gegevens worden volledig geanonimiseerd. Een eventuele publicatie zal eveneens anoniem zijn. Gegevens worden met uiterste zorgvuldigheid behandeld. Er zal niet worden gerapporteerd over individuele gebruikers met identificeerbare gegevens. Uw individuele gegevens worden niet aan derden verstrekt.

Dat zijn de twee grootste.