EEN VERTEGENWOORDIGER kan verschillende taken hebben en het woord heeft dus verschillende betekenissen. Elke omschrijving spreekt voor zichzelf:
1) Aanbieder 2) Afgevaardigde 3) Agent 4) Beroep 5) Commis-voyageur 6) Consul 7) Dealer 8) Delegaat 9) Factoor 10) Gecommitteerde 11) Gedelegeerde 12) Gedeputeerde 13) Handelsagent 14) Handelsreiziger 15) Handelsvertegenwoordiger 16) Plaatsvervanger 17) Reizend voor zijn brood 18) Reiziger 19) Representant 20) Uitgezondene 21) Verkoper 22) Verkoper...
Een LASTHEBBER heeft verband met recht (juridisch dus). Het is een persoon die wordt belast met het stellen van een rechtshandeling in naam en voor rekening van een ander (de mandataris of lastgever). Of de persoon die in een last ontvangt en op grond van de lastgeving of in eigen naam of in naam van de lastgever handelt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Het verschil is dat een vertegenwoordiger niet verplicht is rechtshandelingen te verrichten maar er alleen toe bevoegd is waarbij de lastgever verplicht is om bepaalde rechtshandelingen uit te voeren.