Hoeveel van de 16.602.551 mensen in Nederland hebben een hond?

Kan ik zien hoeveel mensen in nederland een hond hebben? of hoeveel huishoudens een hond hebben?
schattingen zijn ook zeer welkom, mits gegrond en gebaseerd op een bron

dank!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.5K

Het beste antwoord

Op dit moment zijn er bijna 2,1 miljoen honden in Nederland.
Met 7.31 miljoen huishoudens is dat 0.29 hond per huishouden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
das vies, 0.29 hond
AWM
13 jaar geleden
Dat ligt eraan, misschien heb je wel de voorkant.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je wellicht een bron? moet het gebruiken in een verslag
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je ook hoeveel honden een gemiddeld huishouden heeft?
AWM
13 jaar geleden
Honden hebben meestal geen huishouden. Ze zijn heel slecht in koken en de kost verdienen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heb je misschien een bron voor me
AWM
13 jaar geleden
Ja, vermeld maar:
http://www.goeievraag.nl/vraag/16-602-551-mensen-nederland.66674#390547
Dat is een zeer betrouwbare bron. Kunnen ze zo terugzoeken.
AWM
13 jaar geleden
Nee, dat was flauw:
http://www.hondenpage.com/hondenforum/20353/nederland-telt-bijna-2,1-miljoen-honden-!.php

Andere antwoorden (2)

16.602.551 / 1.760.000= 9.433267613636363

1 op de 9.4 mensen in Nederland heeft een hond!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een paar jaar terug was het aantal honden in Nederland 2 miljoen ; grofweg 1 op de acht mensen of 1 op de drie gezinnen dus. In sommige plaatsen zal het minder zijn, want waar ik voorheen woonde leek het soms eerder 8 op de 1. :roll: .Waar ik nu woon echter weer beduidend minder - althans, je hebt er totaal niet de allerallerminste last van.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
weet je ook hoeveel honden een gemiddeld huishouden heeft?