Wanneer is er voor het laatst het luchtalarm af gegaan?

(Behalve de maandelijkse test om 12 uur 's middags )

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Vrijdag 21 mei 2010.
Omstreeks half 12 werd de brandweer gealarmeerd voor een bedrijfsbrand aan de Turfsteker te Haulerwijk.
Omwonenden werden eerst door middel van het luchtalarm gewaarschuwd en geadviseerd ramen en deuren gesloten te houden. Later is het dorp volledig ontruimd en moesten mensen hun woning verlaten.
Amadea
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je de meest recente melding hebt krijg je het beste antwoord.^^
Nog bedankt voor de informatie

Andere antwoorden (3)

Het luchtalarm een fantastische oplossing om mensen te waarschuwen voor grote rampen.
Naast de maandelijks maandag om 12 uur 's middags is het luchtalarm niet eerder gebruikt.
Tenminste hij is niet afgegaan voor waar hij ooit voor bedoeld was.

Toegevoegd na 2 uur:
Voor ik nog meer minnen krijg,
In Nederland zijn meer dan 4200 luchtalarm palen.
Die kan je allemaal appart aan of uitzetten.
Het luchtallarm is oorspronkelijk bedacht en neergezet om mensen te waarschuwen voor bombardementen of giftige gassen in de lucht.
Dit is in Nederland nog niet gebeurd.
Omdat deze pas in 1993 vervangen waren door deze nu bestaande luchtalarmen.
Landelijke in heel Nederland zijn ze nog nooit afgegaan!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
6 november 2009.

DRONRIJP - Vrijdagmorgen werd Dronrijp opgeschrikt door een lek op het terrein van zuivelfabriek Friesland Campina wat ontstond tijdens het lossen van een vrachtwagen. Toen er vermoedelijk een slang knapte kwam er salpeterzuur vrij en ontstond een donkere gaswolk die over het dorp en omliggende dorpen dreef.

Hierop werd er groot alarm geslagen waardoor diverse hulpdiensten naar het incident werden geroepen ook ging het luchtalarm af, door een fout gebeurde dit in de hele provincie. Zeven mensen waaronder vijf politieagenten werden voor de zekerheid naar het ziekenhuis gebracht. Inmiddels is het gevaar geweken en kunnen ramen en deuren weer open.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je het gezien hebt, maar onder de vraag staat: "Behalve de maandelijkse test om 12 uur ‘s middags"