Uit huis zetten kan pas nadat de huur rechtmatig is opgezegd.Tegen zo'n opzegging kun je je verweren bij de rechter.
Een van de redenen om de huur op te zeggen is dat de huurder zich niet gedraagt als een goed huurder. Bijvoorbeeld de huur niet betaalt, een hennepkwekerij op zolder heeft (brandgevaar), of als het een komen en gaan is van klanten die heroine en pillen komen kopen (overlast in de buurt).
Dat je (bij herhaling) gestolen spullen in huis hebt is zo op het eerste oog geen reden om de huur op te zeggen. Dat is anders als de politie met enige regelmaat met veel bombarie binnenvalt. Dat verstoort het rustige woongenot van de buren, wat de huurder is aan te rekenen. Dat kan een reden zijn om de huur te beeindigen.
Kortom: het hangt nogal af van de omstandigheden, de buurt waar de woning staat, en de opstelling van de verhuurder.
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Er zijn ook flat en die hebben geen zolder.
TurfGraver
5 jaar geleden
Er zijn ook vrijstaande huisjes, die hebben geen buren.
Maar voorbeeld is goed.