Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen in een jaartje 'niets doen'?

Tussen twee opleidingen in neem ik een jaartje 'schoolrust'. Beetje werken en leuke dingen doen..

Tips?! Leuke baantjes? Onmisbare activiteiten om te doen?

Toegevoegd na 9 minuten:
Oja, ik heb absoluut géén internationale ambities.. Laat mij maar lekker in Nederland wat leuks doen!

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Het beste antwoord

maak een '100'dingen to do lijstje... (wat wil ik allemaal nog in het leven. of alleen in dit jaar...)
doe zoveel mogelijk!!!
ga je eigen buurt s verkennen, is daar iets interessants?
vrijwilligerswerk in iets wat je interesseert.
leuke dingen genoeg om te doen!
blote voetenpad lopen (in belgisch limburg)
metropolis in antwerpen (zelf marathon houden van uh... 5 films...)
omniversum in den haag is super!
ga op fototocht
maak een profielschets van jezelf.
loop aan een stuk het pelgrimspad of een ander law!
of de ladderroute in de ardennen, bij de ourthe
knap je 'huis' op, laat je creatieve kant de vrije loop
begin een moestuintje...

kan nog wel ff doorgaan...
besef dat niet iedereen zoiets heeft en heel veel mensen wel even n keertje met je zouden willen ruilen...
dus ik zou zeggen, doe zoveel mogelijk...
veel plezier
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Lekker op reis
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Jammer, je hebt er nu zo lekker de tijd voor.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Dank voor je tip hoor! Maar heb al internationale ervaringen en wordt er echt niet koud of warm van.. haha!
Lekker eerst even uitrusten/vakantie en daarna een baantje zoeken, besteed je je tijd zinvol en kun je even lekker een tijdje bij verdienen!

Er is genoeg werk in de horeca, schoonmaak, post bezorgen.
Gewoon een lekker ontspannen baantje zoeken!

Geniet er van!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Misschien een beetje bevooroordeeld, maar werken bij FloraHolland als distributiemedewerker is fun.
Parttime baan, goed betaald, wel vroeg beginnen en de rest van de middag is vrije tijd en kun je van de zon genieten of doen waar je zin in hebt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je gewoon lekker vrij wil hebben en niet iets waar je aan vast zit, is dit niks voor je. Maar ik heb een tussenjaar op de Vrije Hogeschool in Driebergen gedaan, en dat is echt heel vet.
Het is een jaar, of 3 maanden, waarin je bezig bent met persoonlijke ontwikkeling, kunst en kiezen wat je verder in je leven wil. Het heet wel een hogeschool, maar is helemaal niet schoolachtig, geen dingen als huiswerk, cijfers, diploma's, het gaat vooral om jezelf. Dus totaal geen stress en werkdruk, maar wel lekker de regelmaat van naar school gaan, leuke klasgenoten enzo.
Je hebt veel kunstvakken, je kan kiezen welke (dingen als beeldende kunst, maar ook dans en theater), en veel projecten die je ook kan uitkiezen, de meest verschillende dingen, van land-art maken tot een biografie schrijven over jezelf, van een project over alle zintuigen ontdekken tot een project over energie (van reiki tot groene stroom); en overal kan je er vooral zelf heel erg van maken wat je wilt, het gaat erom wat jij ermee wilt. En je hebt veel dingen waarin je heel erg bezig bent op verschillende manieren met ontdekken wat je wil, wie je bent, wat je belangrijk vindt etc.
Ze hebben een jaar, maar ook 2 dingen van 3 maanden: een voor mensen die van de middelbare school afkomen of een tijdje rust willen tussen 2 studiejaren in, en een voor mensen die afgestudeerd zijn en zich willen bezinnen op wat ze nu verder eigenlijk willen in hun leven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het nu al niet weet dan heb ik er een hard hoofd in hoe je denkt een jaartje niets doen denkt vol te maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Lekker thuis blijven. Met een leuke part time werk...
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ALS rugzaktoerist de wereld verkunnen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De hele zomer door festivals af, met je tentje en (op je teenslippers) je goeie gedrag.
Zorg wel voor wat extra reservegeld..
Veel plezier!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon een leuk baantje nemen, en je leefwereld uitbreiden.
Eventueel kun je ook nog wat vrijwilligerswerk gaan doen, wat aansluit bij het vakgebied wat je wilt gaan doen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Bekijk alle vragen in deze categorieën:

logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing