In welk jaar ging Frits Korthals Altes studeren?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
SimonV
5 jaar geleden
Als hij niet is blijven zitten in 1949.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Frits_Korthals_Altes
Antoni
5 jaar geleden
Dan ga je ervan uit dat hij meteen na de afronding van het gymnasium is gaan studeren. Dat lijkt wel waarschijnlijk, maar staat niet expliciet op die website https://nl.wikipedia.org/wiki/Frits_Korthals_Altes vermeld.
Antoni
5 jaar geleden
Via https://www.parlement.com/id/vkpdi4re1cwx/aanvraag_biografie?m=vg09llmwu7y9&t=Mr.%20F.%20(Frits)%20Korthals%20Altes%20(uitgebreide%20versie) kan je een aanvraag indienen voor een uitgebreide versie van zijn biografie. Daarin staan zijn opleidingen vermeld.

Antwoorden (1)

Mr. Frederik (Frits) Korthals Altes is geboren op 15 mei 1931 te Amsterdam en is sinds 2001 minister van staat
Hij ging op twintigjarige leeftijd rechten studeren in Leiden, dat was aan het begin van het academisch jaar in september 1951.
Het was even zoeken maar hier is een link via LinkedIn
Frits Korthals Altes doet in 1949 eindexamen aan Murmelliusgymnasium te Alkmaar en wordt op 2 april 1950 lid van de Remonstrantse Broederschap. Hierna begint hij in september 1951 zijn rechtenstudie aan de Leidse universiteit. Hij behaalt in 1957 zijn doctoraal.
Precies in de voorgeschreven zes jaar.
Toegevoegd op 27 juni 2018 19:50: bron, tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+ Goed gevonden!
SimonV
5 jaar geleden
+ Inderdaad!
Ik kan alleen 1951 niet vinden in de bron?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@SimonV Geboortejaar Frits Korthals Altes 1931 Over de schrijver
De eerste daad van burgerlijke ongehoorzaamheid is als Frits besluit om op zijn twintigste niet, zoals vier generaties van zijn voorouders, in Amsterdam rechten te gaan studeren, maar in Leiden.
SimonV
5 jaar geleden
??? Ik vroeg waar ik het jaar 1951 kan vinden... Staat misschien in het boek?
Amadea
5 jaar geleden
Uhhh, is 1931 plus 20 dan geen 1951 @SimonV? Het citaat komt van https://nl.linkedin.com/pulse/frits-korthals-altes-zeven-politieke-levens-pieter-lanser en beschrijft inderdaad de inhoud van het boek.
SimonV
5 jaar geleden
Bedankt voor jullie hulp!
Ik heb consequent heengelezen over "Hij ging op twintigjarige leeftijd rechten studeren in Leiden". Gelukkig kan ik nog wel 31 en 20 optellen. ;-)