Waarom word er gezegd die persoon is zoveel lentes jong?

Als de leeftijd word gegeven van iemand, waarom word dat dat gedaan met zoveel lentes.
En waarom dan niet zomers of winters?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
30.3K

Het beste antwoord

De leeftijd van van jonge dames en van meisjes wordt doorgaans in in het aantal lentes weergegeven.

Dit wordt gedaan omdat het wat liever klinkt tegenover de betreffende dame of dat meisje.

Lentes doen namelijk denken aan jonge blaadjes, aan het frisse groen, aan nieuw leven, aan al het jonge, dus.

Gr. Ton
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Lente heeft de sfeer van fris en jong in zich. Je kan zelfs het leven zien in een jaar: De geboorte is de lente. Het volwassen leven de zomer, en de oude dag de herfst.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lentes is het begin van het leven, dan gaat alles in bloei! Zoveel winters jong klinkt wat deprimerend alsof er 50 cm sneeuw overheen ligt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De lente is jong leven. Je wil toch niet dat iemand jou zo veel herfsten jong noemt. Dat klinkt alsof je al bejaard bent.