Wat zijn ruimtelijke manifeste milieuproblemen?

Wat wordt daar precies mee bedoeld? En kunnen er voorbeelden worden gegeven?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Antoni
5 jaar geleden
Verwoestijning lijkt mij een voorbeeld. Verwoestijning is ruimtelijk, manifest en een probleem.
Antoni
5 jaar geleden
Zie https://nl.wikipedia.org/wiki/Verwoestijning.

Het beste antwoord

Ik ken de term niet, maar op basis van gezond verstand zou ik aannemen dat een ruimtelijk manifest milieuprobleem een probleem is, dat:

- optreedt in de leefomgeving (ruimtelijk)
- duidelijk zichtbaar is (manifest)
- het milieu negatief beïnvloedt (milieuprobleem)

Een voorbeeld is de verdergaande verwoestijning van gebieden rond bestaande woestijnen.
Toegevoegd op 02 juni 2018 13:47: bron
Antoni